• Bellissima81

Förskolor i HUDDINGE, områderna Hörningsnäs, Ängsnäs, Huddinge Centrum och Kvarnbergsplan

Hejsan!

Kommer förmodligen flytta till Huddinge närmare bestämt Hörningsnäs/Ängsnäs och eftersom jag inte alls känner till dessa områden så behöver jag er hjälp.
    Någon som bor eller har bott i Huddinge och kan rekommendera bra förskolor där?
    Hur är det att bo i Huddinge med småbarn, något man kan rekommendera en småbarnsfamilj?
    Hur är skolorna där kring? Är det lugna områden?

Ja som ni märker så har jag många frågorGlad  Det är inte helt spikat att vi kommer flytta dit, så jag vill gärna höra era åsikter, berätta allt ni vet och kan om området Glad

Tack i förhand!

• Svar på tråden Förskolor i HUDDINGE, områderna Hörningsnäs, Ängsnäs, Huddinge Centrum och Kvarnbergsplan
  • Yoshii

Bor ej i Huddinge längre men gjorde det när jag var liten och vet att mitt gamla dagis finns kvar och det heter Albatrossen och ska ligga i närheten utav Hörningsnässkolan

• Bellissima81

Ja det dagiset har jag lagt märke till :)
    Är Huddinge ett bra område att växa upp på?

• Fly20

Vi bor i huddinge. Har båda mina barn på Draken som ligger bakom Ica vid kvarnbergsplan. Vi är hur nöjda som helst med de dagiset. Stort, bra personal, tydliga rutiner och bra utemiljö. Har bott i stuvsta nu i 10 år (barnen är 5&4 år). Där vi bor är det lungt, barnvänligt och vi trivs jätte bra. Hittar ni något bra boende så tveka inte att flytta hit ;) tyvärr är det väldigt svårt med dagisplatser så jag tror inte du har möjlighet att välja vart du ska ha dina barn. Men så ser det nog ut på de flesta platser i Stockholm. Fråga om det är något mer du undrar ;) är inte så jätte hemma i hörningsnäs även om vi bara bor 3 km bort ;)

• Bellissima81

Jo det där med dagisplatser är nog ett stort problem över hela Stockholm
    Räknar med att inte få någon dagisplats nära hemmet, men hur stor tror du är risken att man får plats i Flemingsberg eller Vårby?? Jag tänker att de oxå hör till Huddinge kommun, för att där ute vore det katastrof eftersom det ligger jätte långt från där vi kommer bo och åt helt fel håll från stan där jag och maken jobbar.
    Vet du om det har hänt att folk från Huddinge fått plats där ute?

• Fly20

När vi skulle ha in vårt äldsta barn för 4 år sedan fick vi en plats i skogås. Vilket självklart inte var ett alternativ. Men några samtal senare fick vi vid kvarnbergsplan ;) var beredd på att kanske inte få någon plats de första 3-4 månaderna.... Det har inte blivit bättre sedan dess utan det ser likadant ut nu som det gjorde då. Kommunen "skyller" fortfarande på hög inflyttning. Ställ dig i kö nu om ni vet att det ät till huddinge ni ska flytta.

• Bellissima81

Pratade med kommunen och de sa att det spelar ingen roll om jag ställer han i kön nu eller nästa månad, de kommer gå efter barnets ålder, de menade på att han kommer ha lite förtur före de mindre barnen (han är 3 år), hursomhelst så tänker jag iallafall ställa han i kön så fort vi har bestämt oss.

I övrigt, hur är det att bo i Huddinge? Är det en bra kommun att bo på? Fördelar och nackdelar med att bo där?

• Bellissima81

Är det verkligen ingen här inne som kan om Huddinge och som vill hjälpa mig med att berätta lite om kommunen? fördelar och nackdelar? Om det är ett bra område för barn att växa upp i? Barnvänligamiljöer etc.

Svar på tråden Förskolor i HUDDINGE, områderna Hörningsnäs, Ängsnäs, Huddinge Centrum och Kvarnbergsplan