• Anonym (trött/orolig)

    Mellanblödningar Ppiller

    Hej!

    Jag är så fruktansvärt trött på mina mellanblödningar...

    Jag började med ppiller för ett halvår sedan och allt var som det skulle.
    Sen hoppade jag över en blödning och fick sedan en mellanblödning i två veckor.
    Tog mina sockerpiller och började på en ny karta - allt blev som det skulle.
    Sen (jag skulle på semester) hoppade jag över en gång till.. och jag fick mellanblödning i två veckor.
    Tog mina sockerpiller och började på en ny karta, kom till mina sockerpiller, hade normal blödning i en vecka och sedan började jag på en ny karta den 17 augusti och nu den 24 fick jag en blödning som påminner typ om dag tre i mensen... 

    Jag vet verkligen inte varför jag har fått mellanblödning helt plötsligt?
    Orkar verkligen inte ha mens en vecka till när jag endast tagit ppillerna i en vecka?

    Kan någon hjälpa mig?

    Kan lägga till att jag tar Yasmin 28 

  • Svar på tråden Mellanblödningar Ppiller
  • Anonym (likadant)

    hej. jag hade likadant när jag åt dem. ätit dem i två omgångar. åt dem från jag var 14-25 utan problem. slutade med dem nån månad innan vi skulle försöka få barn och blev sen gravida på första försöket. sen började jag med dem igen efter graviditeten och åt dem mellan januari till augusti men då fick jag som du hela tiden mellan blödningar. de sista månaderna fick jag blödningar varje vecka. frågade min bm som inte hade nått riktigt svar på varför utan tyckte vi skulle byta piller. så slutade med dem i augusti men blev sugna på ett syskon, dock kom ej mensen igång efter p-piller stoppet så fick söka läkarhjälp för att få igång den vilket gick sådär. dock blev jag tillslut gravid igen 11 månader efter p-piller stoppet utan att jag fått tillbaka mensen riktigt. :)

    nu fick du lång info från mig. men tänkte att du kanske ville veta det andra om grav också ifall du går i dem tankarna. men är säkert ingen fara med mellanblödningarna men ja hade nog kollat upp det och bytt piller så du slipper mellanblödningarna. kan tillägga att jag tyvärr inte kommer våga ta yasmine igen med ifall de var dem som gjorde allt strul med min mens att den inte kom igång, (hade dock behövt dem då jag åt dem faktiskt först och främst pga. acne)

  • Anonym (en till)

    Hej!
    Det är precis likadant för mig. Äter också Yasmine28 och är så förbannat trött på dessa mellanblödningar som kommer i tid och otid. 
    Jag har haft mellanblödningar flera gånger varje månad sen i maj. Det började med att jag skulle skjuta mensen pga en semesterresa, men det funkade inte. Den kom ändå :( Sen har det varit helt upp-o-nervänt med blödningarna.

    Frågade min BM och hon hade inget bra svar, hon sa att det kunde bero på att jag hade en svag slemhinna som inte klarade av att stå emot blödningen. Hon sa att jag kunde göra ett VUL hos en gynekolog för att kolla upp slemhinnan. Jag tycker det låter långsökt. Jag har ätit Yasmine mellan år 2000 och 2006 utan en enda mellanblödning TROTS att jag sköt på mensen vid ett flertal tillfällen!
    Slutade sen 2006 för att vi ville ha barn. Började igen 2012 när barnafödandet och småbarnstiden var över. Valde självklart Yasmine igen eftersom de funkat så kanon. Men det ångrar jag nu!

    Hör gärna av er om ni får nån klarhet i det hela, för så här vill man ju inte ha det!    

  • Anonym (Vettja)

    Mellanblödningar blir du av med om du tar ett P-piller som är östrogen dominerat. Prata med din barnmorska/gyn och be henne skriva ut ett p-piller som innehåller högre dos östrogen och mindre dos utav gulkroppshormon.

Svar på tråden Mellanblödningar Ppiller