• Anonym (klååda)

betapred och biverkningar..hjälp!

Som rubriken lyder behöver jag hjälp med om det är en biverkan jag har eller om det är mågot annat. Startade betapred-kuren i måndags och äter sex tabletter om dagen. Igår börja det klia något fruktansvärt mycket över hela kroppen, slutar inte. Någon annan som varit med om detta?? Det är så illa att jag struntar i om jag blir väldigt dålig för jag tänker inte ta fler betapred nu. Klådan är outhärdlig!! Hoppas någon kan komma med något vettigt svar..

• Svar på tråden betapred och biverkningar..hjälp!
  • Vickan I

Kan du vara allergisk mot något i betapreden? Inte varit med om klåda när jag tagit dem.

• Anonym (Fass)

Vid misstanke om biverkningar rekomenderar jag dig att alltid läsa på FASS hemsida, tex vanliga biverkningar. Personligen har jag aldrig haft biverkningar av Betapred med på FASS står det:
    "Ovanliga biverkningar: Allergiska reaktioner i form av hudutslag eller kramp i luftrören (konserveringsmedel). Tag då omedelbart kontakt med läkare."

Ring 1177 och be dem om råd! 

• Lykke      Li

Allergiska utslag. Får det själv av betabpred och då tar jag betapred just mot när jag får svullnad i läppen av allergi... Börjar alltid klia nåt så fruktansvärt. 

• Anonym (klååda)

Inte tänkt på det, men vi byta ju sköljmedel, så orsaken till att det klia är påkommen!

• Allergitjejen

Har Astma &Pollen allergi ,även kärnfrukter,Pälsdjursallergi,korsallergiker.
    Har fått Betapred,att användas vid svår allergi reaktion,ska ta3-6 tabl genast sedan trappas ned under 1 vecka. Tog tabl som Läkare skrivit  fick kraftigare reaktion av betapred,svår klåda i halsen även svullnad,klåda runt munnen,i hårbotten,stora utslag över hela kroppen.Har nu fått ett Varningskort att jag EJ får använda Betapred,vad var det som jag regarede så kraftig av ??

Svar på tråden betapred och biverkningar..hjälp!