Hur räknar försäkringskassan?
Jag är gravid och har komplikationer och är därmed sjukskriven på heltid. Innan jag vart sjukskriven så var jag timvikarie och gick på aktivitetsstöd. Mitt aktivitetsstöd låg på 410kr/dag.
Nu fick jag lämna in inkomstuppgifter till fk så dom kunde räkna ut min sgi (som även blir min fp va?) och jag får 210 kr/dag nu?! VAA?! Hur kan mitt aktivitetsstöd ligga på så mycket mer än min sjukpenning? Då känns det som att jag kan kvitta i att vara föräldrar ledig och återgå till programmet via arbetsförmedlingen och vara arbetslös, för det tjänar jag ju mer på än att vara sjuk eller föräldrarledig.. Hur fan ska jag få det här att gå runt? Jag förstod att jag itne skulle få as bra med pengar, men såhär dåligt? Var inne på mina sidor nu och såg att jag den 27:e får 3500 kr, det är för 18 dagar..
Jag vill bara lägga mig ner och gråta.. Jag som jobbat arslet av mig som timvikarie.. Innan jag var timvikare så jobbade jag 75% på ett annat företag, och det är därifrån mitt aktivitetsstöd har räknats ifrån..