• EmilB

Extra brett tyg och textiltryckeri till tygskynke!

Hej, jag har ett litet projekt på G. Nämligen att jag vill ha ett jättestort tygskynke eller tygpanel på väggen som ska fungera som en fondvägg.

Grundtanken är att jag ska få tag i beiget tyg som är tillräckligt stort för att täcka den yta det ska och sedan vill jag på tyget trycka upp en jättestor bild av Rita Hayworth. Sedan ska jag jag då spika upp krokar på vägen och fästa öljetter i tyget för att kunna hänga upp det. 

Jag har måttat väggen där det ska hänga och väggen är 239 cm hög och 425 cm bred.

Nu är då min fråga, finns det någon som vet vart jag kan få tag i beiget tyg som är minst 240 cm brett men samtidigt inte allt för dyrt? Och finns det någon som vet vart jag kan få tag i ett textiltryckeri i Stockholm som kan trycka upp bilden på tygskynket?

Jag har redan kollat efter tyg på tyg.se och hittat ett möjligt alternativ dock var det lite för dyrt plus att jag är osäker på om man vågar förlita sig på det företaget. Någon som har beställt ifrån tyg.se förut och kan ge säga om dom är bra eller dåliga?  

Jag skulle vara jättetacksam om någon kunde ge bra tips på vars man kan få tag i så brett tyg och ett textiltryckeri :) 

• Svar på tråden Extra brett tyg och textiltryckeri till tygskynke!
  • EmilB

dock undrar jag om det verkligen går att få tag i ett så pass stort lakan, även om det är för dubbelsäng, det måste ju minst vara 240 cm brett och 425 cm långt

• Vitamin

Och sen hänger du upp tyget på väggen, letar upp bilden du vill ha, tar en kanon(projektor) till hjälp att överföra bilden på väggen, och ritar upp konturerna på tyget. Sen är det bara att måla i med textilfärg, fyll till sist i konturerna med en vanlig tjock tuschpenna. Öljetter är inte nödvändigt, skjut fast tyget med häftpistol direkt på väggen. OBS, om du målar medan tyget sitter på väggen bör du sätta en plast bakom. Så skulle jag ha gjort. Tar några timmar, är nästan gratis, och du får tillfredsställelsen att ha gjort det själv!

• Vitamin

En snygg skarv kan du nog åstadkomma. Kommer nog att döljas av motivet till stor del...

• nuharjagbytt

De enda jag kan komma på som kan trycka så stora bilder är de som gör reklam att hänga på fasader. Jag tror att bla Arkitektkopia gör sånt tryck. Jag skulle även prata med tryckeri först, det är inte säker de kan hantera det tyg du köper.

• Jenna0808

På mitt jobb kan vi trycka sådant du är ute efter. Det finns olika tjocklekar på sk banderoll väv. Så ta kontakt med en firma som fixar reklam osv

• EmilB
    Jenna0808 skrev 2013-08-25 17:48:28 följande:
    På mitt jobb kan vi trycka sådant du är ute efter. Det finns olika tjocklekar på sk banderoll väv. Så ta kontakt med en firma som fixar reklam osv
    Okej, det låter väldigt bra, tips på firmor som fixar sådant, möjligtvis firman där du jobbar?
Svar på tråden Extra brett tyg och textiltryckeri till tygskynke!