Kan man gå ner i vikt bara av att räkna kalorier? Någon som lyckats?
Som rubriken lyder
Som rubriken lyder
Du behöver motionera och eventuellt dra ner på ditt intag av föda för att gå ner i vikt. Att bara räkna är helt verkningslöst.
Klart man kan. Det handlar ju om att hitta sitt sätt. Däremot går du ju inte ner enbart av att räkna kalorier, utan av att hålla dig på ett lägre kaloriintag än du behöver
Enligt shape up ska jag ha 1330 kalorier per dag då jag knappade in (Mest stilla sittande)....
Kan ni ge mig mera tips på vad jag kan göra för att gå ner i vikt?
Jag vill INTE träna på gym, Det är inget jag tycker om
Jag gick ner i vikt på det sättet! Använde shapeup. Utöver gick jag mycket promenader. Skrev ej in motionen utan bara kosten
Jag åt 1300 kcal om dagen, gick ner 1 kg i veckan. 18 kg totalt på det sättet. Tappade en del i muskler, orkade inte ta samma vikter på gymmet som innan. Om jag tränade kunde jag äta mer kcal för det jag förbrände under träning (med pulsklocka som visade förbrända kcal). Vissa veckor tränade jag inte alls men gick ändå ner.
Självklart kan du ge ned genom att äta mindre kalorier än du gör av med om det är det du menar med att "räkna kalorier" , det är ju så man går ned :)
Det normala för en kvinna är att göra à. Med ca 2000 kcal per dygn och jag tror att man ska ha ett underskott på ca 7000 kcal för att gå ned ett kg.
Förutom att äta mindre kan man ju öka underskottet genom att röra sig mer, promenera, simma eller vad du tycker är kul. Men det är förstås inget krav för viktnedgång utan poängen är kaloriunderskottet som alltså kan handla både om att man minskar intaget och ökar vad man gör av med.
Så iaf 30 min rask promenad varje dag?
Och sedan käka de kalorierna man får så räcker det?
Okej ja jag är nybörjare på detta med att räkna kalorier så jag är inte helt inne på det ännu.
Tyvärr vågar jag inte visa mig i badkläder som jag ser ut nu medmina 164 cm och 83 kg