• Erram90

    Söka rötter i Colombia - Vill hitta min familj.

    Jag är adopterad och skulle vilja söka efter mina rötter, även om vi inte är helsyskon vill jag endå träffa dom andra inte bara min biologiska mamma. Jag känner att det fattas någonting och det är min familj, vi har papper i min adoptionsperm och där står det bland annat om hur jag kom till och varför dom gav bort mig, hur många syskon jag har , det står om min släkt. Även om pappan, även beskrivnign på mamma vi har fått namnet på min mamma både för och efternamn, nackdelen är att hon kan ha flyttat och gift om sig, bytt namn etc. 

    Men jag vill endå söka efter mina rötter vare sig det kostar eller inte så är det något viktigt i livet. Familj betyder ju allt trotts allt, jag vill inte söka rötter i tv för jag tycker att min släkt och familj ska va privat inte att hela världen ska få veta villka dom är med mera. Det är dyrt men värt det att söka, adoptionscentrum söker inte längre jag vill söka innan det är för sent, innan man blir alldeles för gammal. Jag vet bara inte hur man ska börja eller hur man ska leta, hur har ni gjort.? ni som har hittat och letat.? Finns det någon sida på nätet man kan läsa om att söka rötter.?? Hur går det till.?? Vad planerar man.?  
  • Svar på tråden Söka rötter i Colombia - Vill hitta min familj.
  • ono

    Hej. Jag heter John och blev adopterad till Sverige 1979. Jag letade efter mina rotter och nu mera bor jag i Colombia. Jag har borjat att arbeta som dektetiv for att hjalpa andra adopterade fran Colombia att hitta sina rotter. Vanliga halsningar John. Mitt email: jnordwallin@hotmail.com

Svar på tråden Söka rötter i Colombia - Vill hitta min familj.