• Anonym (Lättklädd)

    Jag jobbar som lättklädd städerska- fråga mig vad du vill :)

    Jag jobbar som lättklädd städerska, frågor och funderingar? :)

  • Svar på tråden Jag jobbar som lättklädd städerska- fråga mig vad du vill :)
  • Anonym (Lättklädd)

    Om det är för kallt så får man naturligtvis försöka kompromissa om temperaturen där man städar ;)
    Fryser man får man arbeta lite hårdare så man håller värmen annars :D

  • Svårt o Sova

    Man undrar lite vad adjektivet 'lättklädd' gör där. Själv var jag lagerarbetande i arbetsbyxor innan jag börja plugga. Trivs du på ditt jobb? 

  • Anonym (Lättklädd)

    Lättklädd städerska = städar i underkläder hemma hos folk som bokar tjänsten

  • hellokill3r

    Hur fick du det jobbet? Vad får du i lön? Vad heter företaget som erhåller tjänsten? Eller är du egenföretagare? Har du isf F-skattsedel? Vad finns det för säkerhet? Har ni tårspray eller överfallslarm?

  • Anonym (Lättklädd)

    Nej massage ingår inte i mina arbetsuppgifter och det är viktigt att kunderna förstår vart gränserna går.

    Jag är egen företagare därmed går ca 50% av inkomsterna till skatt och sociala avgifter etc. Lönen är alltså i slutändan inte så mycket att hänga i granen, men det är ett kul jobb (ej heltidsjobb) ;)

    Det finns egentligen ingen säkerhet, utan det gäller att sålla så gott det går bland de som kontaktar en. Dels så måste de gå att verifiera vilka de är, dvs med namn adress innan de bokar och först då får de mobilnummer till mig (för att undvika obehagliga samtal, folk som vill ha en skön stund på telefon utan att betala för det och för att undvika oväntade hembesök). De som inte vill lämna ut sina riktiga uppgifter, avstår jag från att boka uppdrag hos. Är de inte seriösa nog så är det ingen vits att möta upp dem och känna sig osäker. Det finns inget överfallslarm (svårt att gömma det under underkläderna:)) däremot så finns det alltid en person som vet vart jag är samt vilka tider jag är där och den personen informeras om vilken tid jag påbörjar uppdraget samt lämnar kunden. Inom ett par minuter, när jag lämnat kunden så ringer jag upp den personen annars skall det larmas.

    Det är i stort sett samma gränser och regler som gäller för vilken städfirma som helst, bara det att jag gör det lättklätt.

    Det är inte lagligt att som privatperson bära tårgas/pepparspray i Sverige, det är ett brott mot vapenlagen så nej, jag bär ingen sådan.

  • Anonym (l)

    är det inte svårt att berätta till folk ditt jobb? ser dem ner på dig?

  • Anonym (Lättklädd)
    Anonym (l) skrev 2013-09-07 15:33:41 följande:

    är det inte svårt att berätta till folk ditt jobb? ser dem ner på dig?


    Jo det är svårt att berätta och jo de ser nog ner på val av yrke, men samtidigt så tycker de flesta att de är lite udda och ställer mest frågor för att de är nyfikna. Den mesta skiten får man aldrig höra face2face :)
  • Jocke49
    Anonym (Lättklädd) skrev 2013-09-07 16:10:23 följande:
    Jo det är svårt att berätta och jo de ser nog ner på val av yrke, men samtidigt så tycker de flesta att de är lite udda och ställer mest frågor för att de är nyfikna. Den mesta skiten får man aldrig höra face2face :)

    Vill du städa hos mig? Vad tar du i timmen?
Svar på tråden Jag jobbar som lättklädd städerska- fråga mig vad du vill :)