• Anonym (T)

Kåtheten bortblåst

Har sedan 2 veckor tillbaka inte blivit kåt. Har blivit våt vid två tillfällen, men kände mig inte alls kåt. Min kåthet har bara dött, jag vet inte vart den har tagit vägen.
    Jag vill ha sex, jag älskar sex, men nu går det inte.
    Jag vet inte hur jag ska berätta det för min partner, utan att han ska känna att det är hans fel. (Jag tror inte det är hans fel i alla fall, det är ingenting medvetet.)
    "Du, jag har inte varit kåt på 2 veckor. Något är fel.", det känns ju så enkelt nu när jag skriver det, men när jag tittar på honom och vill säga det så går det inte.
    Jag vet inte vad jag ska göra. Kan man ta en sexpaus? Kan det behövas? Det är ju i och för sig inte särskilt rättvist mot honom, men jag känner mig varken sugen på att ge eller få (men jag vill vara sugen).
    Har inte varit sugen på att onanera själv heller, vilket jag annars kan vara.

Har någon annan tappat kåtheten någon gång? I så fall - varför? Kom den tillbaka? Hur kom den tillbaka?

Vet verkligen inte vad det är för fel och vad jag borde göra... 

• Svar på tråden Kåtheten bortblåst
  • Robert 832
    Anonym (T) skrev 2013-08-25 22:54:10 följande:
    Har sedan 2 veckor tillbaka inte blivit kåt. Har blivit våt vid två tillfällen, men kände mig inte alls kåt. Min kåthet har bara dött, jag vet inte vart den har tagit vägen.
    Jag vill ha sex, jag älskar sex, men nu går det inte.
    Jag vet inte hur jag ska berätta det för min partner, utan att han ska känna att det är hans fel. (Jag tror inte det är hans fel i alla fall, det är ingenting medvetet.)
    "Du, jag har inte varit kåt på 2 veckor. Något är fel.", det känns ju så enkelt nu när jag skriver det, men när jag tittar på honom och vill säga det så går det inte.
    Jag vet inte vad jag ska göra. Kan man ta en sexpaus? Kan det behövas? Det är ju i och för sig inte särskilt rättvist mot honom, men jag känner mig varken sugen på att ge eller få (men jag vill vara sugen).
    Har inte varit sugen på att onanera själv heller, vilket jag annars kan vara.

Har någon annan tappat kåtheten någon gång? I så fall - varför? Kom den tillbaka? Hur kom den tillbaka?

Vet verkligen inte vad det är för fel och vad jag borde göra... 
    Vad händer i ditt liv i övrigt? Är det mycket med studier, jobb, umgänge? Har en familjemedlem gått bort eller känns vardagen tråkig, seg och lite meningslös?
    För egen del dog sexlusten efter att vi fick barn och innan ekonomin kom på rätt köl, det var lagomt stressigt att avsluta min utbildning och skaffa jobb men att sambon var i sjunde månaden samtidigt bidrog till den riktigt stressad vardag. Inte nog med att sexlivet var dött, hela driften var som borta.

Mitt råd är att göra något åt situationen så att allt annat klaffar först och sen om det fortfarande inte känns rätt i sängkammaren så börja experimentera. Använd leksaker, gör några rollspel eller ta in fler lagspelare. Det var så vi löste det och det funkade.
  • Plaskaren

Två veckor är ingenting att oroa sig över.

Du har kanske något som du medvetet eller omedvetet grubblar eller är orolig över.

Se bara till att det inte är bristen på kåthet som du oroar dig över, då blir det ju en ond cirkel.

Försök att gilla läget, förklara för partnern att läget är som det är, och hitta på något annat roligt tillsammans istället för att göra det till ett problem i sig.

• Anonym (M)

Min sambo fick också en sådan period, som höll i 11 månader. 2 veckor känns inte som något att oroa sig för.

Svar på tråden Kåtheten bortblåst