• mandolin76

Side

Hej! I oktober skall jag och min son åka till Side. Vi kommer att bo på hotell Crystal Palace som ligger i Colakli (reservation för stavning) Finns det någon som varit där och som vill berätta hur det var? Det jag är mest nyfiken på är hur stranden är. Om det är långgrunt eller blir djupt fort?

• Svar på tråden Side
  • Gladskit

Jag har inte varit i Colakli men jag har för mig att vi passerade där när vi åkte i somras. Vi bodde på Kumköy som ligger lite närmare Side än vad Colakli gör.

Stranden där vi bodde var jättebra, i alla fall precis den snutten av stranden som hörde till vårt hotell. Lite grumligt vatten men fin sand. Inte särskilt långgrunt dock. 

• Goffer

Hur hade det ni på semestern?

Funderar också på side och samma ort som ni.

Hur var stranden?

• mandolin76

Vi hade det helt underbart. Stranden nedanför hotellet var fantastisk mjuk skön sand och lagom långgrunt. Hotellet Crystal Palace var det bästa hotell jag bott på. Servicen var helt otrolig och man behövde aldrig sakna något. Rummen var utrustade med tandborste, tandkräm, tvål, Champoluc, lotion, rakhyvlar+ rakgele, badrock! tofflor, vattenkokare, kaffe! te! dricka! öl, vatten, nötter och choklad och allt ingick i priset. Det enda som var lite negativt var att poolområdet var lite litet i förhållande till hotellets storlek men stranden var så nära så man kunde lika gärna ligga där. Ca 500 meter till vänster om hotellet och upp för en backe låg ett jättestort basar område så chopping saknades inte heller.

• Goffer

Kollade hotellet och jag förstår precis vad du menar, ser helt fantastiskt ut.
    Vi planerar att åka nästa år och vi kommer att vara 5 eller 6 st och vi har kollat på ett ställe som heter Bone Club Sunset Hotel & Spa.
    Kostnaden skulle bli ca 23 000 för alla med all inclusive.
    Är ju inte helt gratis att åka så många...

Svar på tråden Side