Hund som nyser?
Det kan ju bero på många saker, men kan de bli förskyla som människor?
Det kan ju bero på många saker, men kan de bli förskyla som människor?
javisst kan de bli det
tror inte hundar blir förkylda på samma sätt som människor men förkylda kan de nog bli. Däremot burkar nysningar vad jag vet ofta bero på noskvalster (dvs om de nyser mycket)
Noskvalster är det farligt? Han går och har nysattacker hela tiden,
jodå min tax fick tom halsfluss hon fick medicin för det samma som vi människor får jag trode han skämtade när han sa det men tydlingen är det ganska vanligt att hundar är förkylda fast vi inte vet det.
oj , man kanske ska ringa vetrinären?
Jag tog tempen på honom innan, han hade 38.5 och det är ingen feber på hund
om det är noskvalster ska han avmaskas och det är smittosamt mellan hundar har du fler hundar i huset så ska de också avmaskas.
Avmaskas? Hjälper det, då ska jag göra det, jag avmaskade honom sist i septemer - oktober kanske,
www.sva.se/static/222.html denna sida finns det läsa om noskvalster
det är en speciell avmaskning för det
min tax spårade så dåligt i våras och tog kontakt med vetrinären och han sa att det kan vara noskvalster så han skrev ut något i tablett form
Tack ska läsa
det stod inte så mycket men något allafall
Vofflan:
Vi har just kommit hem med vår Finska Lapphund (8v).
Hon kliar sig HELA tiden.
Gjorde din så oxå???
Uppfödaren sa att dom kan göra det om det är för varmt inne, men vi sänkte ju
tempen i huset från 22 till 19 grader inför hennes ankomst.
kolla i pälsen så hunden har lus
Nej våran kliade sig inte särslilt mycket, han brukade stanna och klia sig när vi var ute och gick men inte hela tiden inne
Phu, jag har nu läst om noskvalster många symtom stämmer, han drar in och nyser innåt ibland, massa nysningar och dessutom rinn i näsan, sist vi var hos vetrinären var det en annan hund där som de sa något om noskvalster. Hörde inte riktigt, men de nosade på varann,
det har blivit värre de senaste dagarna
Mina hundar hade noskvalster för ett år sen ung. Vi fick tab. av veterinär som skulle ges en tab. på 4 v. eller nåt sånt. Sen gick det över.
Men min älsta hund har ALLTID nyst som en gaaaalning heeeela tiden Han får sina nysattacker då o då. Tror att vissa hundar helt enkelt bara är nyshundar!
Men naturligtvis är det bäst att kolla upp hos veterinär först.
När hunden har noskvalster så brukar den dra in in luft isället för att nysa.
Wikning en nyshund
kan vara så?! han har inte nyst sen jag skrev inlägget igår. om det var noskvalster borde han ju nyst lite mer, det tror jag iallafall