• blueangel

tipsa mig gärna om bra husleverantörer.

Tipsa mig gärna om bra husleverantörer, skall troligen bygga helt nytt men det är en hel djungel där ute på marknaden. Har hört både det ena och det tredje. Kommentera gärna varför ni valde just den leverantören om ni är nöjda, eller om ni var så där nöjda med dem.

Tack på för hand! :)  

• Svar på tråden tipsa mig gärna om bra husleverantörer.
  • Tomas Svensson

Hej,

Vi valde Fiskarhedenvillan och är rätt nöjd. Väldigt anpassningsbart. Man utgår helst från en av deras standardmodeller och ändrar typ allt utom plattans storlek för en billig penning. Sen gör dom plus för allt som tillkommer och minus för allt som man tar bort.

Dom kör inte gärna helentrepenader vilket kan tyckas jobbigt, men om hantverkarna strular till det så tar dom dom i örat. Vi hade en del strul med några hantverkare. Fördelen med att inte köra helentrepenad utan delad som FHV erbjuder är att det blir typ 10-20% billigare. Man får visserligen hålla lite kolla själv, men dom är rätt vältrimmade i FHV-processen och det koordineras av snickaren som ofta känner dom andra hantverkarlagen.

Jag surfade på nätet och försökte hitta klagomål på FIskarheden villan och lyckades bara hitta ett trots att dom väl är tredjen störst i Sverige nu.

Dom bygger som sagt lösvirkeshus och förmedlar så även hanverksentrepenaderna i den utsträckning man vill ha dom. 

• blueangel

Hej! Tack för ett informativt och utförligt svar! Det lutar mer o mer till att bygga ett fiskarhedenvillan hus!

• Tomas Svensson
    blueangel skrev 2013-09-19 14:04:14 följande:
    Hej! Tack för ett informativt och utförligt svar! Det lutar mer o mer till att bygga ett fiskarhedenvillan hus!

Skoj var bor ni  och vad lutar det åt? 
    Vilka entrepenad-delar kommer ni att beställa?  
  • Tomas Svensson

Har så himla många oförglömliga minnen från byggtiden. Framförallt i början när allt tycktes gå så snabbt för inte att tala om den första leveransen (den stora) klockan typ 07.00 då en trevlig Borlänge-klingade lastbilschaffis stod å lastade ur långtradarn när jag anlände till tomten.

• blueangel
    Tomas Svensson skrev 2013-09-19 15:28:16 följande:

Skoj var bor ni  och vad lutar det åt? 
    Vilka entrepenad-delar kommer ni att beställa?  
    Vi kommer att sikta på nyckelfärdigt. Vi är inte så händiga någon av oss :) 
    Nu väntar vi bara på att syster m.fam skall flytta, vi har ju fått tomten i gåva. Så nu letar vi bara efter bra husleverantörer till ett bra pris! Men man vill ju inte bygga vad som helst, vill ju inte köpa "grisen i säcken". Men det var juste av dig att kommentera att du inte läst några direkta negativa recensioner om fiskarhedenvillan. Skall åka till husknuten som ligger i Göteborg. Kika över dem husleverantörer man är intresserad av.

En fråga, prutade ni på priset?    
  • Tomas Svensson
    blueangel skrev 2013-09-19 18:46:03 följande:
    Vi kommer att sikta på nyckelfärdigt. Vi är inte så händiga någon av oss :) 
    Nu väntar vi bara på att syster m.fam skall flytta, vi har ju fått tomten i gåva. Så nu letar vi bara efter bra husleverantörer till ett bra pris! Men man vill ju inte bygga vad som helst, vill ju inte köpa "grisen i säcken". Men det var juste av dig att kommentera att du inte läst några direkta negativa recensioner om fiskarhedenvillan. Skall åka till husknuten som ligger i Göteborg. Kika över dem husleverantörer man är intresserad av.

En fråga, prutade ni på priset?    

Nä. Jag funderade lite över det i samband med avropet men såg inte riktigt hur det skulle gå till.
  • blueangel
    Tomas Svensson skrev 2013-09-20 12:41:19 följande:

Nä. Jag funderade lite över det i samband med avropet men såg inte riktigt hur det skulle gå till.

min syster sa till mig " se till att pruta" ja men det är ju så lätt! Jag är nog för svensk för att pruta tror jag. Hör inte till min uppfostran heller skulle jag tro. Men har hört hur folk prutar på både det ena och andra.
  • Tomas Svensson

Jag tror att det kan vara lättare  att "pruta" genom att be att få vissa tillval "på köpet free of charge".

Svar på tråden tipsa mig gärna om bra husleverantörer.