• Anoym02

smärtor i magen.

Har nu sen i måndags morgon/sent på kväll fått en riktig skarp smärta i vänster sida av magen, mår lite illa ibland. Går över relativt snabbt om jag går upp och kissar.. Har inte ont på dagen mer än att det känns lite tungt i magen ibland. Blöder inte heller något.
    Är nu i v.20(19+0) Har precis börjat känna lite småsparkar tror jag iaf, är första barnet.   
    Nån som vet vad det kan vara för nått? är lite smått orolig.. 

• Svar på tråden smärtor i magen.
  • Anoym02

Jaa, har fått en tid till barnmorskan fast det var nästa vecka.. Känns så tjatigt att ringa igen och boka om tiden, plus att dom är typ aldrig där så att man kan ringa utan har öppet mån-tisdag mellan 8-9 typ som man kan ringa..
    Men har haft sån här smärta hela tiden nästan och har gjort ett test tidigare för alla möjliga typer av bakterier och infektion och de visade inget. Det svider heller inte när jag kissar, fast det kanske det inte behöver göra?
    Ska på ultraljud nu på fredag så hoppas att allt ser bra ut då.  

• Lotten93

Om du inte får tag i din BM så lätt så kan du alltid ringa 1177 eller förlossningen. 

Förlossningen ställer upp med åd och tips även om det inte är dags att föda. Både 1177 och FL går att ringa dygnet runt, så det är mitt tips.  

• Anoym02
    Lotten93 skrev 2013-08-27 14:09:50 följande:
    Om du inte får tag i din BM så lätt så kan du alltid ringa 1177 eller förlossningen. 

Förlossningen ställer upp med åd och tips även om det inte är dags att föda. Både 1177 och FL går att ringa dygnet runt, så det är mitt tips.  
    Undviker helst att ringa till 1177 faktiskt, för fick en blödning i v 12 och ringde då till dom då det var sent på kvällen och jag vilja komma nånstans där man kunna kolla upp vad det var. Min sambo som ringde fick då ett snäsigt svar att jag var ju faktiskt så tidigt gången så att det gick ändå inte att göra något för fostret. Det fattade väl vi också att om de var MF så kunna de inte rädda fostret, men det är kanske inte riktigt de man vill höra just då. Som tur var så var det inget utan allt var lugnt!
    Funderade faktiskt igår natt på att ringa till förlossningen men var lite osäker på om jag hör dit eftersom att jag är i v 20 och har hört att man ska vända sig till förlossningen om man är efter v 22.

• Anoym02
    MarieAlexandra skrev 2013-08-27 14:16:33 följande:
    Har ni någon Gynakut i närheten ? Lycka till på ultraljudet!!
    Jag vet faktiskt inte om det finns en gynakut, för är i Karlstad för första gången och själv utan bil :p 
    Ska hem imorgon så om det inte blir bättre så får jag kolla om det finns i Västerås. Tack så mycket!! :)
  • Lotten93
    Anoym02 skrev 2013-08-27 14:27:36 följande:
    Undviker helst att ringa till 1177 faktiskt, för fick en blödning i v 12 och ringde då till dom då det var sent på kvällen och jag vilja komma nånstans där man kunna kolla upp vad det var. Min sambo som ringde fick då ett snäsigt svar att jag var ju faktiskt så tidigt gången så att det gick ändå inte att göra något för fostret. Det fattade väl vi också att om de var MF så kunna de inte rädda fostret, men det är kanske inte riktigt de man vill höra just då. Som tur var så var det inget utan allt var lugnt!
    Funderade faktiskt igår natt på att ringa till förlossningen men var lite osäker på om jag hör dit eftersom att jag är i v 20 och har hört att man ska vända sig till förlossningen om man är efter v 22.

På förlossningen tar de alltid ens oro på allvar och kommer (iaf där jag bor) med lugnande svar. Även om man kanske ringer lite tidigt så borde de kunna hjälpa ändå om du säger att du inte får tag i din BM :)

• Anoym02
    Lotten93 skrev 2013-08-27 16:00:42 följande:
    På förlossningen tar de alltid ens oro på allvar och kommer (iaf där jag bor) med lugnande svar. Även om man kanske ringer lite tidigt så borde de kunna hjälpa ändå om du säger att du inte får tag i din BM :)

okej, då ska jag ringa till förlossningen om det kommer tillbaka ikväll. tack så mycket för hjälpen! :)
  • Lotten93
    Anoym02 skrev 2013-08-27 16:53:56 följande:
    okej, då ska jag ringa till förlossningen om det kommer tillbaka ikväll. tack så mycket för hjälpen! :)
    Inga problem! :) Hur har det gått? 
  • Anoym02
    Lotten93 skrev 2013-08-27 22:01:14 följande:
    Inga problem! :) Hur har det gått? 
    Allt såg jättebra ut på ultraljudet och fick även reda på att det förmodligen var en liten pojke! :) 
    Barnmorskan sa att det förmodligen var ligementen som spökade och att det inte var något att oroa sig för.
    Så det känns väldigt skönt! :) 
Svar på tråden smärtor i magen.