• RosaGlitter

Gravid v 6 - sån galen mensvärk??

Shiiiiet asså.. Plussade häromdagen bara men smärtorna jag haft efter det är inte o leka med.. Det kommer i perioder som världens jäkla mensvärk.. Nyss vaknade jag o hade så galet ont, kallsvettades o mådde illa av smärtan. Efter ett toabesök blev de lite bättre men det molar än.. Kan det vara utomkveds? Är riktigt orolig och hoppas så innerligt att det är normalt att ha så jäkla ont..

• Svar på tråden Gravid v 6 - sån galen mensvärk??
  • MamToHolly

Vart sitter värken? Sitter det på båda sidorna som typ mensvärk så är det troligen vanlig "växtvärk".

Det har inte kommit något blod??

Jag hade fruktansvärt ont i början under båda mina graviditeter och blev jätte orolig som du eftersom mina vänner aldrig haft så illa som jag... Men om du är orolig ring Mvc.. Det är därför dom finns och dom är vana med oroliga mammor! ;)

• RosaGlitter

Det är precis som riktig mensvärk, av den värre sorten..det känns mer som det är mitt i liksom.
    Inget spår av blod.
    Eller hur, har aldrig hört mina vänner nämna ngt om nån smärta alls i början så visst blir man orolig..
    Det gör inte ont nu men det känns liksom, främmande på nåt vis.. Eller annorlunda..

• tvetalan

Blev också chockad över smärtorna i början av grav. Det är ju något som INGEN nämner. Det kan ju omöjligen vara så att man varit den enda. Jag hade väldigt ont vill jag minnas mellan v 6 och 8 till och från. Var orolig för utomkveds men det har varit en normal graviditet, även fast det ibland gjort ont på ena sidan och ibland andra.

Är du orolig så kontakta mvc men smärtorna hade jag också, ibland så jag knappt kunde andas, så oroa dig inte allt för mkt.

Ps hade inga blödningar.

• EJai

Hade så i min första graviditet i denna veckan även v7 om jag inte mins fel. Trodde min mens skulle komma men va gravid.

• Elsis00

Jag hade också sådär i v 7-7, vaknade på natten och hade SÅ jäkla ont så jag höll på att svimma! Det höll i sig i en vecka. Ringde 1177 första natten och dom sa att jag skulle ta 2 alvedon, om det då inte blev bättre och om jag började blöda skulle jag ringa. Det gick över på 1 timme och när det sen va borta hela dagen och kom tbx på natten igen förstod jag att de va växtvärk. Men blev lika orolig som dig eftersom de ända man läst va att man kan ha molvärk men det ska inte göra sådärfruktansvärt ont. Men det kan de alltså så ta två alvedon, lindrar efter ca 30 min iaf...

• The Fugly

Jag hade rejäl mensvärk under första tiden, låg med varm vetekudde varje dag och tog relativt ofta en Alvedon.

• Dohgon

har precis likadant som du. tror flera gånger att det är kört och missfall på gång (också nyplussad) men den dyker inte upp och värken är inte konstant för mig.
    Förra graviditeten hade jag inte alls lika illa värk, men då hade jag blödningar v 7 har jag för mig, men trots dessa blödningar så kom det 2 fina killar till världen några månader senare =)
    för mig går det bra när jag sitter still och tar det lugnt tack och lov

• RosaGlitter

Åh!! Tack..
    Va fina ni är.. Nu känns de så mkt bättre, skönt att det verkar vara rätt normalt ändå :) har inte haft mer ont i natt men jag har vart uppe o kissat trehundrafemtielva ggr typ.. Ni som haft så här som mig hur har bi gjort med jobb? Har ni jobbat samtidigt?

• Majken03

Jag kände så bara på höger sida o när jag ringde för att fråga så fick jag komma på vul för att utesluta utomkveds. Allt såg bra ut o han förklarade det som växtvärk i livmodern.

Svar på tråden Gravid v 6 - sån galen mensvärk??