Han har alkoholproblem tror jag, hur påverkar det barnen?
Jag är tillsammans med en kille sedan snart 3 månader. Tyckte inte det var så konstigt i början att han drack 6 av 7 dagar i veckan för det var ju semester, så antog det var ok och normalt då.. Men nu har jag börjat fundera över det lite mer, på hur mycket som är normalt att dricka.
Han dricker 2-3 starköl eller minst 2 glas vin varje kväll och på helgen blir det minst dubbelt så mycket, ofta flera vinflaskor på helgen på en kväll. Det händer att han inte dricker något nån enstaka kväll ibland men då är det för han glömt köpa...
Han har berättat att hans exflickvän gjorde slut pga. att han drack för mycket, och det var flera år sedan, så han har druckit så här mycket i många år och nu säjer han till mig att jag är första flickvännen som inte "klagat" på att han dricker..
Jag har två små barn också så har börjat fundera lite på om det kanske är dåligt för barnen att växa upp med någon som dricker varje dag? Även om dom inte märker det nu så kommer dom väl märka det när dom blir lite äldre?
Finns det någon här som lever med en kille som dricker varje dag? Har det påverkat barnen? Har ni blivit lyckliga tillsammans eller har det gått utför?