• Anonym (rädd)

Lider jag av någon sjukdom?(bilder)

Hej ,har läst att man kan se om man lider av någon sjukdom genom att kolla sina naglar...detta är inget jag tänkt på tidigare men nu idag noterade jag märkliga horisontella linjer på mina naglar!!!
    Jag var på VC och lämnade blodprover förra veckan för jag hade svimmat och kände mig trött men dom hittade inget som avvek från det normala.
    Såhär ser mina naglar ut idag.

som ni ser är det rosa linjer längst framme någon millimeter innan själva nagelspetsen börjar....någon som känner igen eller vet någonting om detta?Tacksam för svar.
  • Svar på tråden Lider jag av någon sjukdom?(bilder)
  • Fia 28

Mina ser förresten precis likadana ut. Tar jag mina nageltabletter varje dag och smörjer med nagelolja så växer det ut, men direkt jag slutar så kommer ränderna tillbaks.

• Jackson

Det kallas hypokondri...

The only thing to do with good advice is to pass it on. It's never of any use to oneself.
  • Fia 28
    Jackson skrev 2013-08-27 11:41:57 följande:
    Det kallas hypokondri...
    Glad
  • Anonym (rädd)

Har inte sett ut så någonsin tidigare därav min oro ,otrevliga kommentarer undanbedes!

• Jackson
    Anonym (rädd) skrev 2013-08-27 11:47:24 följande:
    Har inte sett ut så någonsin tidigare därav min oro ,otrevliga kommentarer undanbedes!
    Jag var inte otrevlig, det var bara ett konstaterande. 
    The only thing to do with good advice is to pass it on. It's never of any use to oneself.
  • Anonym (rädd)

Konstaterande???Kan lägga till att jag sällan eller aldrig söker läkarvård så att kalla mig hypokondrisk är ganska obefogat!!Sökte på VC förra veckan pga att jag svimmat vilket jag aldrig någonsin gjort innan heller!!

• Krokodillan

Mina naglar är randiga på det sär sättet. Minns inte om de alltid varit så eller blivit det på senare år. Känner mig inte sjuk på nåt sätt i alla fall!

• Maggis

Mina naglar blev sådana när jag hade eksem men det tycks du ju inte ha. Min gissning är helt enkelt att du har någon sorts vitaminbrist som lätt kan korrigeras.

//Maggis
  • Anonym (xx)

mina naglar är också randiga och så har de en "buckla" mitt på. trodde alla hade så. ts, om du känner dig osäker och grubblar på det här så gå till vc och få ett ordentligt svar. så slipper du oroa dig.

Svar på tråden Lider jag av någon sjukdom?(bilder)