• ThreeOneG

Hur får man tjockare hår?

Ja som rubriken lyder, hur får man tjockare hår, eller illusionen av tjockare hår?
    Jag är blond och har axellångt, lite uppklippt hår. Problemet är just att hårstråna är så förbenat tunna så håret inte riktigt får den där "stunsen". Det var tjockare när det var mörkfärgat, men jag vill definitivt inte färga håret mörkt igen.
    Låt höra nu alla hårexperter, hur får jag tjockare hår?

• Svar på tråden Hur får man tjockare hår?
  • Johanna 87

man rakar av det och sparar ut det på nytt

• ThreeOneG
    Det där är väl en lögn? Det är ju bara initiellt som nyutväxt hår ser tjockare ut eftersom toppen är trubbig. Sen när man får lite längd på det är det ju lika tunnt igen. (erfarenhet från annan behåring)
    Och jag tror inte bristen på hår ska lösas med borttagandet av det lilla man har.
  • Linda1976

Slingor gör håret porösare och ger en illusion av volym. Ett spray från Wella som heter Ocean Sprizz ger känsla av volym - funkar t o m på mitt bebishår!

ANvänd schampo för din hårtyp samt bara balsam i topparna.

• Johanna 87

det växer ju ut nya hårstrån titt som tätt och då hinner ju som dom ifatt om man rakar av håret, dessutom så är det bra för både håret och hårbotten!

• Linda1976

Snack, du ska inte raka av håret, om det inte är så att det är oreparerbart och sönderblekt tex. Då kan det vara idé. Det finns peelingkrämer för hårbotten, man behöver _inte_ raka av det.

• ThreeOneG

Tro mig, skulle aldirg raka av mig håret...passar säkert jättebra på vissa, men jag gillar att ha hår.
    Men det där med slingor har jag faktiskt funderat på ett tag nu. Borde kanske ta tag i saken nu när motivationen infann sig.

• shitvadjaghatar

Du ska ju tupera det så klart!

Det blir jättesnyggt och fylligt om du gör det på rätt sätt, utan att se ut som en häxa!!

• ViHi

min syster har ganska tunt hår o fick rådet av en frisör att våffla under det översta lagret, det såg faktiskt tjockare ut då

• Linda1976

Köp sprayen från Wella, den är kanon. Blir inte alls klibbig eller blank!

• ThreeOneG

Bride of rocky: tupera ja. Kommer ihåg de dagarna jag såg ut som Bettie Page och hade lugg och tuperat svartfärgat långt hår. Det var snyggt....*minns*

Våffla? Det måste ju slita enormt på håret.

Svar på tråden Hur får man tjockare hår?