• Minime01

Storlek på overall till nyfödd i december

Jag undrar vad man ska satsa på för storlek på overallen till en nyfödd bebis i december.
    Ska man köpa en i storlek 50 eller 56?
    Tänker att om man köper en i storlek 56 kan ju bebisen växa lite i den, men i början kommer ju ungen drunkna i denna storlek. Vet inte hur man ska göra.
    Blir ju att bebisen måste ha något varmt på sig när den sitter i babyskyddet och man går mellan bil och affär till exempel.
    Till barnvagnen ska vi skaffa en Emmaljunga quadrolift så den är ju redan varm och det räcker endast där med extra filtar och lite varmare vanliga kläder till bebisen.
    Hur tänker ni andra eller hur löste ni problemet med storlekar i kläder över vintern..nyfödda växer ju så det knakar och har ingen erfarenhet av detta.
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Storlek på overall till nyfödd i december
  • Sisisisi

Mina barn kunde knappt ha 56 så jag skulle köpa 62.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• RöttÄrSött

Jag hade köpt en billig, mindre fleeceoverall på tradera för de första veckorna. Det är trevligt då man slipper vika upp allting samtidigt som overallen hänger.

• viseversa

62 helt klart. Det gör inget om den är stor i början.

Instagram...LOVALOVISA
  • hannis

56 skulle jag ha köpt. Mina nyfödda skulle drunkna totalt i 62

• lovely89

Jag köpte 56 åt min kille när han föddes i dec, den kunde han ha i 2 månader den var stor i stl. sen fick jag köpa en ny.

• tulip79

Min son var 56 cm lång när han föddes, så en 62:a hade nog passat honom ganska bra. Han kom dock i oktober och behövde ingen varm overall just då. Syskonet är beräknat till början av januari så han/hon får kanske en ny overall, kommer inte ihåg vilka storlekar storebror hade när han var så liten. Men det borde finnas en 62;a som går att återanvända, får upp på vinden och kolla när det närmar sig!

• ansof

Då verkar ju 62 funka för oss, förutsatt att han inte växer väääldigt fort :)

• Flickan och kråkan

Mina har varit i stl 50 när de kom så 62 hade de drunknat totalt i. Overaller är ofta stora i storlekarna dessutom. Så 56 hade vi köpt. Jag har bara ett vinterbarn, men hade jag fått ytterligare ett så hade jag väntat med att köpa overall tills bebis fötts. Man är ju inte i akut behov av vinteroverall de allra första dagarna så jag hade helt enkelt köpt när jag vetat vad liten behövt.

• ansof

Jag räknar med att min lille ska ha denna hela vintern så viss risk att den är stor ja ;)

Svar på tråden Storlek på overall till nyfödd i december