• Anonym (ts)

klådande och röda utslag (ena bröstet)

började med en fläck (1/2 kvadratcentimeter) för två-tre veckor sen och sen har det ökat på med fler fläckar (nu fyra mindre områden). områdena kliar men jag försöker verkligen att inte klia! tvättar med asolsprit, smörjer med klådstillande salva och mjukgörande salva.

nu har det inte blivit fler fläckar på 3-4 dagar och fläckarna varken växer eller krymper (lite nyansskillnader i rodnaden bara). går utan BH eller med sportBH... sover toppless..

tips på vad det kan vara och vad jag ska göra? när bör man söka läkarvård? känns som larvigt för fyra minimala rodnader...! men usch vad de kliar till och från! 

• Svar på tråden klådande och röda utslag (ena bröstet)
  • Anonym (svamp?)

Låter lite som svamp. Köp svampsalva på apoteket o prova. Just när det är så lokalt så borde det inte vara allergi.

• Anonym (kanske)

Svamp? Köp svampsalva och testa.

• Anonym (ts)

kan man få det på huden bara sådär?
    tips på salva? borde man kolla med läkare först eller kan man testa? 

• Anonym (ts)

all salva är ju för fotsvamp eller underlivssvamp???

• Anonym (kanske)

Köp den för fot och testa. Det gjorde jag och det hjälpte. Fattar inte heller hur jag fått då jag inte har hängbröst eller ngt sådant. vet inte säkert att det var svamp, men salvan hjälpte. Jag köpte cortimyk. Följ bruksanvisningen och sluta inte för tidigt.

• Anonym (svamp?)
    Anonym (ts) skrev 2013-08-28 20:47:13 följande:
    kan man få det på huden bara sådär?
    tips på salva? borde man kolla med läkare först eller kan man testa? 
    Japp, det kan man. Du kanske tvättar dig för mycket? Testa salvan, fråga på apoteket, Den är ofarlig och det är billigare än o springa till en läkare.
  • Anonym (ts)

jag sak ta mig ett varv till apoteket idag å testa :)
    jag har inga hängbröst (B-kupa) och duschar var 3-4 dag :)
    hoppas salva hjälper å tack för alla tips! 

• Anonym (hygien)
    Anonym (ts) skrev 2013-08-29 09:44:48 följande:
    jag sak ta mig ett varv till apoteket idag å testa :)
    jag har inga hängbröst (B-kupa) och duschar var 3-4 dag :)
    hoppas salva hjälper å tack för alla tips! 
    Kanske dags att börja duscha lite oftare, iallafall varannan dag?
  • Anonym (ts)
    Anonym (hygien) skrev 2013-08-29 09:51:29 följande:
    Kanske dags att börja duscha lite oftare, iallafall varannan dag?
    jag får väl inte svamp för jag duschar sällan?!
    hyn och hår mår bra av duscha var 3-4 dag å jag luktar inte illa (deo å klädbyte dagligen såklart), hade förut vid oftare duschande problem med torr hy trots testning av att smörja mig efteråt.... :( 

• Anonym (ts)
    Anonym (ts) skrev 2013-08-29 10:03:50 följande:
    hyn och hår mår bra av duscha var 3-4 dag å jag luktar inte illa (deo å klädbyte dagligen såklart), hade förut vid oftare duschande problem med torr hy trots testning av att smörja mig efteråt.... :( 

jag har duschat såhär i flera år å aldrig haft svamp förut! :) så jag tror inte det hänger ihop alls :D
  • Anonym (a)
    Anonym (ts) skrev 2013-08-29 10:03:50 följande:

Så du tvättar dig under armarna och i underlivet varje dag åtminstone? 
Svar på tråden klådande och röda utslag (ena bröstet)