• Anonym (atarax)

Atarax

Jag hoppas att jag inte blir avstängd eller så. Jag har tagit rätt många atarax plus min vanliga kvällsmedcin och en del alkohol. När man tittat på överdoseringsdelen på FASS så verkar det inte vara så himla farligt men Atarax.(De är egentligen mot klåda)
    Jag mår dåligt och har gjort en längre tid, kände bara ikväll att jag vill somna och sova så länge det bara går - och Atarax är ju lite lugnande. Kanske kan jag sova hela natten och sova ut imorgon.
    Jag är lite desprerat. Hur ska jag klara av mitt miserabla liv, är det så konstigt att man vill sova en hel natt....
    Varför skriver jag här...vet inte. Kanske vill jag få en utskällning av någon för att jag överdoserar.
    Ni behöver inte vara rädda för att jag inte vaknar igen. Så mycket har jag inte tagit.
    Men morgondagen blir nog segare än någonsin. Det gör inget, jag har inga småbarn, inte ens skolbarn, mina barn är vuxna. Grejen är att jag vet att jag kommer att må ännu sämre imorgon. Sicket elände.
    Förlåt att jag gnäller här på FL.
    Imorgon är en ny dag, med en rejäl baksmälla men förhoppningsvis vila.
    Ha det gott alla kämpar härinne! 

• Svar på tråden Atarax
  • Anonym (DD)

Vilken är din vanliga kvällsmedicin?

• Anonym (Vet)

Jag känner igen det där att man vill bara få en god natts sömn. Jag tycker att du ska ringa 1177 och höra vad de har att säga. Atarax är ju inte så starka, som du själv säger, men i kombination med alkohol? Nej, ring 1177. Innan jag fick Propavan utskrivet höll jag på att bli galen av sömnbrist.

• Anonym (Vet)

Glömde att skriva att boka en tid med din läkare som skrev ut Atarax så snart som möjligt, och be att få sömntabletter utskrivna. Du ska inte behöva ha det såhär.

• StarStruck

Jag testade många "komma till ro"-tabletter för mina extrema sömnproblem innan jag fick stilnockt. Sömn är viktigt för att må bra, utan den blir allt värre. Prata med din läkare om det. Att överdosera och dricka alkohol är inte lösningen på problemet.

• Anonym (atarax)

Tack ni som svarat på mitt inlägg.
    Min vanlga kvällsmedicin är Seroquel 600 mg och två Allimemazin (Theralen fast inte flytande).

Jag sov hela natten inatt. Som en stock. Nu har jag nyss vaknat, strax innan kl 9 och käkat frulle.
    Och jag känner mig inte särskilt trött.
    Men det kanske kommer senare idag, den där stora tröttheten jag brukar få av Atarax. Nu hade jag tagit tio stycken så det borde sätta sina spår.
    Jo, det här är ingen lösning - i alla fall en dålig sådan.
    Men jag var som sagt desperat. Man behöver sova, annars hamnar man i någon slags karusell för mitt mående påverkas förstås av sömnbrist. Jag brukar vara inlagd ett par gånger om året där jag får rätsida på mig själv, medicinjustering och en kravlös vila. Nu är det sju månader sedan jag låg inne sist och jag hoppas förstås kunna klara mig utan att åka in.

Jag tror att det vore en bra idé med insomningstablett till kvällen men de är tröga att skriva ut sådana till mig som gjort flera suicidförsök med tabletter och varit nära att lyckas ett par gånger. (djupt medvetslös, kroppstemperatur på 33 grader)   
    Jag får diskutera med min psykiatrisköterska nästa vecka, hur man kan lösa det där med en insomningstablett, jag få min medicin i Apodos och behöver/får inte ha mycket mediciner hemma. Ha en fin dag alla trevliga människor här inne.   

• StarStruck
    Anonym (atarax) skrev 2013-08-29 09:19:26 följande:
    Tack ni som svarat på mitt inlägg.
    Min vanlga kvällsmedicin är Seroquel 600 mg och två Allimemazin (Theralen fast inte flytande).

Jag sov hela natten inatt. Som en stock. Nu har jag nyss vaknat, strax innan kl 9 och käkat frulle.
    Och jag känner mig inte särskilt trött.
    Men det kanske kommer senare idag, den där stora tröttheten jag brukar få av Atarax. Nu hade jag tagit tio stycken så det borde sätta sina spår.
    Jo, det här är ingen lösning - i alla fall en dålig sådan.
    Men jag var som sagt desperat. Man behöver sova, annars hamnar man i någon slags karusell för mitt mående påverkas förstås av sömnbrist. Jag brukar vara inlagd ett par gånger om året där jag får rätsida på mig själv, medicinjustering och en kravlös vila. Nu är det sju månader sedan jag låg inne sist och jag hoppas förstås kunna klara mig utan att åka in.

Jag tror att det vore en bra idé med insomningstablett till kvällen men de är tröga att skriva ut sådana till mig som gjort flera suicidförsök med tabletter och varit nära att lyckas ett par gånger. (djupt medvetslös, kroppstemperatur på 33 grader)   
    Jag får diskutera med min psykiatrisköterska nästa vecka, hur man kan lösa det där med en insomningstablett, jag få min medicin i Apodos och behöver/får inte ha mycket mediciner hemma. Ha en fin dag alla trevliga människor här inne.   
    Jag hade också apodos. Vad har du för styrka på ataraxen? Jag kunde ta hur många som helst av dom och det hände ingenting. Dom jag fick testa var nosinan (stavning?), propavane, immovane, atarax, theralen (droppar och tabletter-droppar är mer effektivt eftersom att man måste ta jättemånga tabletter för att komma upp i 2 ml, till sist stilnockt och det hjälpte, med det åt jag seroquel, risperdal, sobril och en till, det var oranga/vita kapslar. Men du och jag har nog inte samma problematik. Men som sagt, ta upp det med läkaren som skrivit ut din medicin och säg som det är.
Svar på tråden Atarax