• Ankazz

Hjälp med meny till tjejmiddag!!!

Behöver hjälp med förslag! Var länge sen jag hade kompisarna hemma och har nu fått ändan ur och bjudit in till middag. Men kommer inte på nåt bra att bjuda på! Vi är inte så många, blir 5 pers. Funkar med plockmat till förrätt, alt en trerätters meny. Skall funka till rödvin. Nån med förslag? Gärna i ugnen alt lättlagat innan... Har nån tips är jag extremt tacksam!

• Svar på tråden Hjälp med meny till tjejmiddag!!!
  • levande charader

Pulled pork eller beef med tillbehör. Porterstek. Lax med fetaosttäcke. Kyckling eller laxlasagne eller varför inte vanlig lasagne. Fisk och skaldjursgryta. Ja, det är några lättlagade förslag som inte kräver så mycket arbetsinsats.

• Ankazz

Tack för tips! Rött vin till lax eller fisk och skaldjursgryta känns inte klockrent men de andra förslagen ska jag fundera på.... Får googla lite recept på pulled pork etc...

• Gryntroll

Carpaccio (med parmesan, lite ruccola, ev kapris och olivolja)
    Pasta med egengjord pesto och sallad på goda tomater av olika slag, oliver och ev feta
    tiramisu eller ljummen chokladbakelse/fondant

Så hade min meny sett ut. Och så ett hott Italienskt vi till det, Amarone eller ett gott Chanti kanske

• Leah1

Hade gräslökspannacotta till förrätt, med räkor på. Och till efterrätt gino med glass...
    Mumsigt.

• levande charader
    Ankazz skrev 2013-08-29 11:21:36 följande:
    Tack för tips! Rött vin till lax eller fisk och skaldjursgryta känns inte klockrent men de andra förslagen ska jag fundera på.... Får googla lite recept på pulled pork etc...

Nej självklart inte. Blev en liten miss där från min sida. Missade det röda vinet när tankarna på god mat började snurra
  • Papricorn

En lyxigare lasagne kan va jätte gott.

Passar med något lättare före och kanske wn sorbet efter.

Svar på tråden Hjälp med meny till tjejmiddag!!!