• hösttussilago

playmobil piratskepp, 4 år??

Jag har just lagt ett playmobil piratskepp i "kundkorgen", men tvekar inför att trycka på köp-knappen. Det kostar ju ändå 550 kr!

Vår son fyller strax 4 år och vi funderar alltså på "den perfekta födelsedagspresenten"! Han älskar att leka rolllekar med sina platsdjur etc, så det slog oss att han borde gilla playmobil!

Men är ett sådant här piratskepp roligt för en 4åring? Är det hållbart? Hur lång tid kan ett barn tänkas använda det? Måste man ha fler delar, för att det ska bli roligt att leka med? Finns det andra roligare serier inom playmobil, som ni rekommenderar istället? Vad är er erfarenhet?

• Svar på tråden playmobil piratskepp, 4 år??
  • lilleskutto

Jag köpte ett sånt skepp till min son i julas som då var 3.5år och det skeppet leks med fortfarande.

• Sisisisi

Mina barn är 8 och 5 och leker med playmobil. Det är väldigt hållbara grejer. Mina ungar tycker smågrejerna, gubbar, hästar och sånt är roligast. Vi har massa delar så man kan bygga borgar men det tycker de inte är så kul. Piratskeppet har vi och de leker en hel del med det.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• SannaB83

Min son är 4 1/2 och älskar playmobil. Skeppet är riktigt snyggt, inhandlade ett på lopisen i sommras för 40 kr!!

• hösttussilago
    SannaB83 skrev 2013-08-29 14:26:56 följande:
    Min son är 4 1/2 och älskar playmobil. Skeppet är riktigt snyggt, inhandlade ett på lopisen i sommras för 40 kr!!
    Låter bra att det är snyggt och roligt.
    Men inte roligt att lägga det 10dubbla priset... Eh...! Har letat lite på blocket etc, men inte hittat - så det får nog trots allt bli ett nytt.
  • supersötasilversara

Våra barn 4 och 8 år älskar playmobil de har haft det i snart två år och en riktig hit! Är din pojke intresserad av pirater blir det nog jättekul. Det finns ju bondgårdstema och liknande, det har varit poppis hos oss. Sonen har ett piratlegoskepp som han och hans kompis lekt massor med.

• miss ly

Min son älskar sitt playmobilskepp! Han är 3 år och har ärvt det av sin pappa som hade det när han var liten!!! Det är med andra ord väldigt hållbart. Lite kul är att det fortfarande ser likadant ut som för 30 år sen :)

• hösttussilago

Tack för era svar. Ni övertygade mig och jag tror att vår son kommer vara glad för det! :)

pixmania.se verkar vara billigaste stället att köpa på, men de hade inte i lager.
    Beställde istället från pinkorblue.se för 549 kr, vilket också var mkt bättre pris än många andra kedjor.

Så svårt med leksaker. Jag avskyr att ha berg av grejer som inte används, men i denna ålder är det lite svårt att veta vad de verkligen kommer att använda. Men jag tror på denna! :)

• supersötasilversara
    hösttussilago skrev 2013-08-30 09:20:49 följande:
    Tack för era svar. Ni övertygade mig och jag tror att vår son kommer vara glad för det! :) pixmania.se verkar vara billigaste stället att köpa på, men de hade inte i lager. Beställde istället från pinkorblue.se för 549 kr, vilket också var mkt bättre pris än många andra kedjor. Så svårt med leksaker. Jag avskyr att ha berg av grejer som inte används, men i denna ålder är det lite svårt att veta vad de verkligen kommer att använda. Men jag tror på denna! :)

Jag avskyr också berg av leksaker som bara blir liggandes, det blir så fel. Varje jul och födelsedag drabbas jag av beslutsångest, jag vill ju ge mina barn allt och lite till men samtidigt lär de sig inte uppskatta de små sakerna i livet. Därför älskar jag playmobil och lego, rejäla bra och roliga saker att leka med. Och leken kan varieras i det oändliga. Sist fick våra barn ett stort hus med trädgård och grönsaksmarknad (hur roligt som helst för en förälder att plocka med också ) där det är ett trädgårdsland med små morötter, betor osv som man stoppar ner i jorden! Och så fick de en husbil. Till jul blir det något mer varsitt playmobilpaket.
Svar på tråden playmobil piratskepp, 4 år??