• Anne69

Dansmatta??

Är det någon som vet var man köper en "dansmatta"? Det är en matta i plast på ca 1,5 kvm med ljud och blink. Tanken är att man följer ljussignalen och dansar till musik. Jättekul grej, vi provade den på Finlandsbåten i somras och nu skulle jag vilja hitta en sån till mina dansälskande barn!

• Svar på tråden Dansmatta??
  • Ronis

Nästan vilken affär som helst som säljer TV-spel, till exempel på http://www.webhallen.com/se-sv/

Du behöver däremot har en tv-spelskonsol att koppla den till. Om det BARA är dansmatta ni vill spela så skulle jag rekommendera att ni köper en begagnad Playstation 2 med dansmattor och en drös dansspel till, det kan du nog hitta billigt på Blocket, Tradera eller en butik som säljer begagnade spel.

• Ronis

Eller menar du att "ljussignalen" är inuti själva mattan, förresten? I så fall vet jag tyvärr inte vad det är för något.

• Anne69

Tack för svar. Jag har inte tänkt mig en som kopplas till en spelkonsol. Utan ljud och ljus kommer direkt ur mattan. Det är egentligen en rätt enkel grej, men jag lyckas inte hitta den någonstans!

• chandler

*bump* Lyfter en gammal tråd

Är det nån som kan dela med sig av erfarenheter av vanliga dansmattor som inte kopplas till tv/spelkonsol?

Jag funderar på någon av dessa

www.br-leksaker.se/faetter-br-butik/leksaker-foer-bebisar-och-smaabarn/aktivitetsleksaker/play2learn-rolig-dansmatta

www.jollyroom.se/produkter/monster-high-dansmatta-3

Fungerar de? Förstår barnen?

Jag har provat en annan matta tidigare som hade massa inställningar mellan olika musikinstrument och musikstilar. Problemet var att inställningarna var på mattan alldeles intill trampytorna så när min dotter trampade omkring överallt så ändrades ljudet hela tiden och det lät bara som ett enda kaos. Är det så på alla mattor?

Svar på tråden Dansmatta??