• FaithHopeLove

Ni som gjort IVF, långtidsodling & celldelningen stannat av?

Jag har gjort 3 IVF behandlingar - 2 korttidsodlingar i Umeå & 1 långtidsodling i Falun där de konstaterades
    att äggen sakta började avta i delningen, så det blev ingen insättning alls.

Jag undrar om någon varit med om samma sak?

Nu ska jag in till Falun & göra mitt 4:de försök, & har nu sprayat Synarela i 3 månader ihopp om att det ska finnas så lite Endometrios som möjligt & knaprat Circadin som ska vara bra för äggen.

• Svar på tråden Ni som gjort IVF, långtidsodling & celldelningen stannat av?
  • Heidi82

Har du endometrios? Jag gjorde langtidsodling och mina stannade ocksa av i utvecklingen. Fick tillbaka 2 ganska kassa ägg av 5. Resten stannade av helt efter 3 dagar. Min läkare menar att det beror pa endon.

Hur har det gatt för dig sedan dess?

• FaithHopeLove
    Heidi82 skrev 2014-01-16 16:46:36 följande:
    Har du endometrios? Jag gjorde langtidsodling och mina stannade ocksa av i utvecklingen. Fick tillbaka 2 ganska kassa ägg av 5. Resten stannade av helt efter 3 dagar. Min läkare menar att det beror pa endon. Hur har det gatt för dig sedan dess?

Hej :) Ah, jag har Endometrios! IVF:en Vi gjorde efter att jag sprayat i över 3 månader gav positiva resultat. Mina ägg delade sig fint, & de var i toppkvalité :) Dock ville inte ägget fästa sig :/ I Februari ska Vi iväg igen & sätta in ett tinat ägg, hoppas att detta 5:e försök ska funka! Hur går det för Dig? :)
  • Heidi82

Jag är på sprutdag 9 idag, äggplock på Onsdag. Vi har provat korta metoden den hör gången. På senaste VUL kunde min läkare se att åtminstone ett av blåsorna var "grumlig" och förmodligen av endon. Om inte det här försöket fungerar måste jag verkligen överväga att nedregleras i 3 mån, precis som du.

Men jag hoppas, hoppas att äggen ska se bra ut och dela sig fint den här gången! Lycka till i Februari!

• FaithHopeLove
    Heidi82 skrev 2014-01-19 21:08:46 följande:
    Jag är på sprutdag 9 idag, äggplock på Onsdag. Vi har provat korta metoden den hör gången. På senaste VUL kunde min läkare se att åtminstone ett av blåsorna var "grumlig" och förmodligen av endon. Om inte det här försöket fungerar måste jag verkligen överväga att nedregleras i 3 mån, precis som du.

Men jag hoppas, hoppas att äggen ska se bra ut och dela sig fint den här gången! Lycka till i Februari!
    Ok! Lycka till & hoppas det tar sig :)

Ja, att spraya är det bästa jag gjort trots att jag mådde väldigt dåligt,
    men det var det ju värt med tanke på att äggen blev jätte fina :)
  • Heidi82

FaithHopeLove: Hur har det gått för dig? Hoppas bra. Min andra IVF gick åt pipsvängen. Mitt problem verkar vara äggcelldelningen, att äggen slutar dela sig efter ngra dagar. Om ca 2 v kommer jag att börja nedregleras medenanton i 3 mån för att få bort endon. Känns bittert men gör vad som helst för att få bort endon.

• FaithHopeLove
    Heidi82 skrev 2014-02-15 09:08:33 följande:
    FaithHopeLove: Hur har det gått för dig? Hoppas bra. Min andra IVF gick åt pipsvängen. Mitt problem verkar vara äggcelldelningen, att äggen slutar dela sig efter ngra dagar. Om ca 2 v kommer jag att börja nedregleras medenanton i 3 mån för att få bort endon. Känns bittert men gör vad som helst för att få bort endon.

Det har gått sådär, skulle ju sätta in ett tinat Embryo men jag fick ingen mens, emdast en liten blödning så det blev framskjutet. Nu äter jag Provera, som jag ska äta i 10 dgr. Sen i mitten av Mars ska jag in på VUL :) Vad trist för dig, vet ju hur det känns :( Men det är bara att ta nya tag, förr eller senare går det :) Skönt endå att du ska få spreya bort Endometriosen :) jag är nästan helt säker på att det kommer att löna sig :) & det är ju som du säger, att man gör vad som helt :)
  • FaithHopeLove
    Siri2014 skrev 2014-03-07 14:02:32 följande:
    Hur många ägg har ni fått ut?

12-13 st, men få befruktade.
  • Siri2014
    FaithHopeLove skrev 2014-03-08 20:10:45 följande:
    12-13 st, men få befruktade.

Jag har mailat dig, hade gärna velat komma i kontakt med dig
Svar på tråden Ni som gjort IVF, långtidsodling & celldelningen stannat av?