• Anonym (Hipp)

Hipps ersättning?

Alltså vad är egentligen skillnaden mellan nummer 1 och 2 på hipps ersättning, mer än att ettan är 0-6 mån och tvåan 6-12 mån. Innehållet verkar identiskt, är det mer av något i den ena? Är någon mer mättande?

Har en 6½månaders hemma som jag helammat fram tills för tre veckor sedan då hen började få äta mat också. Hn äter väldigt mycket och vill ammas mycket, jag vill gärna amma länge men glesa ut lite mellan målen nu så vi tänkte prova att byta några mål till ersättning, det ska alltså vara som en ersättning för bröstmjölken, och den ges även som sista mål inför natten så vi vill ju ha den som ger bäst mättnad. Nu har vi varvat med både ettan och tvåan men vill gärna veta vad som skiljer dem åt?
    Någon som vet vilken som passar oss?

Skriver också för att underlätta, vi vill inte ge välling eller byta till en annan sort då Hipp är den enda som finns ekologisk.

• Svar på tråden Hipps ersättning?
  • Anonym (Hipp)

Ingen?

• Labolina

Helt identiska har de aldrig varit tidigare. De lär ju innehålla samma saker men i lite olika mängd samt att energimängden brukar variera något.

• Anonym (Hipp)
    Labolina skrev 2013-08-29 20:42:45 följande:
    Helt identiska har de aldrig varit tidigare. De lär ju innehålla samma saker men i lite olika mängd samt att energimängden brukar variera något.
    Nej så är det säkert, samma innehåll men olika mängd.
    Känns ju som att modersmjölksersättning nr 1 är bäst för vårt syfte, men ja?
  • Labolina

Tror inte det spelar så stor roll ärligt talat. Kan tipsa om deras kundkontakt, vet att jag ringt dem någon gång med frågor och fått bra svar.

• Anonym (Hipp)
    Labolina skrev 2013-08-29 20:54:25 följande:
    Tror inte det spelar så stor roll ärligt talat. Kan tipsa om deras kundkontakt, vet att jag ringt dem någon gång med frågor och fått bra svar.
    Ja vad bra, får höra av mig till dem och fråga.
    Tack :)
  • sina

Vi körde på ettan tills barnet slutade med ersättning vid typ nio månader. Jag pratade med Hipps kundtjänst, men jag minns inte exakt vad som sades.

• Anonym (Trebarnsmamman)

1an är väl modersmjölksersättning och 2an är tillskottsnäring - att ta när de börjar äta mer fast föda. Hör med BVC, men tror det är 2an ni ska använda er utav faktiskt..

• Anonym (Hipp)

Tack för svar! Jag mejlade Hipps dietist och frågade och fick detta svar:

Tack för ditt mejl!

Vid 6 månaders ålder ökar järnbehovet, därför innehåller Baby Combiotic 2 mer järn än nr 1.
    Egentligen är det lagstiftningen som styr vad man får kalla respektive produkt.
    Modersmjölksersättning ska vara anpassad från födseln och tillskottsnäring från 6 månaders ålder,
    men som du säger så är det inte stora skillnader mellan dessa produkter, förutom järnet,
    lite skillnad i fettsammansättningen, samt att Baby Combiotik 1 innehåller inositol, kolin och L-karnitin,
    vilket inte är tillsatt i Baby Combiotik 2. Det är också lite mer GOS (galaktooligosackarider) i nr 2 som
    är prebiotiska fiber som är bra för magen.
    Lycka till med ditt barn!

Vi har en paket med nr1 hemma men när det är slut så kommer vi köpa nr2 nästa gång
  • Anonym (Hipp)

Blev inte så bra... provar igen.

Tack för ditt mejl!

Vid 6 månaders ålder ökar järnbehovet, därför innehåller
    Baby Combiotic 2 mer järn än nr 1. Egentligen är det lagstiftningen
    som styr vad man får kalla respektive produkt.
    Modersmjölksersättning ska vara anpassad från födseln
    och tillskottsnäring från 6 månaders ålder, men som du
    säger så är det inte stora skillnader mellan dessa produkter,
    förutom järnet, lite skillnad i fettsammansättningen, samt att
    Baby Combiotik 1 innehåller inositol, kolin och L-karnitin,
    vilket inte är tillsatt i Baby Combiotik 2. Det är också lite
    mer GOS (galaktooligosackarider) i nr 2 som är prebiotiska
    fiber som är bra för magen.
Svar på tråden Hipps ersättning?