• Anonym (htree)

sålt lite- hur står soc till det

hej

om man säljer av lite saker i hemmet , allt från möbler till lite gamla guld/silversmycken, måste man redovisa det för soc då? asså som inkomst?

eller hur funkar det? 

• Svar på tråden sålt lite- hur står soc till det
  • Anonym (j)

Vill du vara laglig ska du redovisa det som inkomst.

• Fantasilös

Det hade jag aldrig gjort. Går man på soc så lever man på minimum varje månad, säljer man något då så är det ju oftast för att man vill ha lite extra pengar..

• LillaJag06

Du behöver inte säga någonting.

Håll det för dig själv om det gäller för en gång

• Slagathor

Jag skulle inte sagt nåt om det var enstaka tillfällen

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Anonym (Qwe)
    Fantasilös skrev 2013-08-29 20:37:34 följande:

Det hade jag aldrig gjort. Går man på soc så lever man på minimum varje månad, säljer man något då så är det ju oftast för att man vill ha lite extra pengar..

Fast det är ju set som gäller om man lever på bistånd, att leva på existensminimum. Vill man ha mer pengar får man jobba!
  • LillaJag06
    Anonym (Qwe) skrev 2013-08-29 20:39:41 följande:
    Fast det är ju set som gäller om man lever på bistånd, att leva på existensminimum. Vill man ha mer pengar får man jobba!
    Du vet ju inte varför TS får soc. Eller?
  • Anonym (Va..)
    Anonym (htree) skrev 2013-08-29 20:30:23 följande:
    hej

om man säljer av lite saker i hemmet , allt från möbler till lite gamla guld/silversmycken, måste man redovisa det för soc då? asså som inkomst?

eller hur funkar det? 
    Det är ju kul att du tänker ärligt, men nej jag hade då verkligen inte sagt det !
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Qwe) skrev 2013-08-29 20:39:41 följande:
    Att sälja saker på Blocket eller loppis är ett sätt att tjäna pengar. Varför ska folk som lever på existensminimum inte få göra det? Är du så avundsjuk om någon fattig får en 500-lapp till något kul?
  • Anonym (Qwe)
    LillaJag06 skrev 2013-08-29 20:41:37 följande:
    Du vet ju inte varför TS får soc. Eller?
    För att hon inte kan försörja sig själv?
  • noppppi

det er bidragsbedrägeri o olagligt får dom reda på de drar dom hela ditt bidrag tänk dig för

Svar på tråden sålt lite- hur står soc till det