Avbrytit 12-stegprogrammet efter veckor.. vad göra ?!
Min kille har problem med spriten det vet jag.. och ja dumt kanske att ge sig in i ett förhållande när man vet om problemet.. men nu är det så i allafall.
han vill verkligen bort från skiten och starta om säger han, jag betyder jättemycket för honom men ändå likt förbannat så bröt han 12-stegsprogrammet som han började på i går.. istället för att gå dit på morgonen så gick han till en polare och festade.. och är kvar där än.. pratade med honom nyss och han vågade inte svara först, utan en kompis ringde upp min direkt efter och sa att han var skamsen, hade ångest.. och hade druckit..
men att han pratade jättemkt om mig och jag betyder mkt för honom....
i morgon var det meningen att jag skulle hjälpa honom att flytta.. fick prata med honom efter en stund.. o jaaa han var riktigt full.. skit också !
han frågade om jag ville hjälpa honom att flytta i morgon..ja sa jag.. det har jag lovat.. han sa att kom till 10 om du vill. Ok.. jag åker dit till 10 i morgon..
Men hur ska jag konfrontera honom på bästa sätt.. vill ju ställa krav men ändå inte ge honom mer ångest..
vi har inte träffats så länge heller.. men jag vill verkligen göra ett försök eller åtminstonde åka dit i morgon och se hur han är och försöka prata med honom hur han tänker.... jag VET att han tycker om mig mycket och jag tycker om den nyktra personen väldigt mycket.. då klickar det till 110 %... men det onyktra tycker jag INTE om.
Snälla.. hjälp mig.. hur ska jag agera i morgon.. och vad ska jag säga ????