• tinto90

    Minskade fosterrörelser?

    Hej!
    Jag är så orolig så jag måste bara få fråga er vad ni tror/upplever eller har upplevt tidigare.
    Jag är gravid i vecka 28 nu. Förra veckan rörde sig bebisen i magen otroligt kraftigt. man kunde både känna och se tydligt på magen hur hon låg, eller hur hon rörde på sig. men nu har hon varit jätte stilla i tre dagar. känner nästan ingenting. kanske något smått 1-3 ggr per dag. som att hon ålar runt lite där inne. men inte alls något kraftigt. jag blir så orolig.. är det någon fler som upplevt detta? jag tänker att hon är så pass stor nu att jag borde känna kraftigt varje dag hur hon rör sig. men nu känns det tillockmed mindre än i vecka 20 tex.

    har flyttat precis och flyttstädat gamla lägenheten för 4 dagar sedan med massa rengörings sprayer osv.
    massor av kemikalier med andra ord. det tog 5 timmar att städa ur lägenheten så jag andades väll in ångorna i ca 5 timmar. börjar nojja att hon kan ha drabbats av det? att det är därför hon rör på sig så lite?
    det kan ju inte vara bra med så mkt kemikalier, men de kom jag inte på förenn det var försent.

    vad tror ni?  

  • Svar på tråden Minskade fosterrörelser?
  • tessylin

    Håller,med,ring och bli undersökt, Kan ju vara så att bebisen,vänt sig eller ändrat läge men kolla absolut upp om du är,orolig över detta.

  • Milla8609

    Hej! Jag var oxå orolig över samma sak så jag sökte på "fosterrörelser" här på Familjeliv för att se om andra känt likadant.... Är snart i v.27 och upplever oxå att d är väldigt olika från dag till dag. Ibland ser jag t.o.m. när han sparkar, andra dagar hur lugnt som helst. Det finns mycket på nätet att läsa, men oftast blir jag bara mer orolig. Och det är ju jobbigt, att inte kunna tygla orosmonstren...det är lätt att börja fundera om man gjort nåt fel. Jag försöker slappna av, vill ju kunna njuta fullt av graviditeten. Som sagt, det går alltid att ringa vården om man är orolig, onödigt att gå o plågas, men det är nog bra att försöka att inte tänka det värsta jämt. Som min sambo sa när jag buffade på magen för att känna om bebisen levde: " äh, låt han sova!" Önskar dig lycka till o hoppas allt går bra. Nu vet vi iaf båda att det finns fler som upplever detsamma, och det är säkert ingen fara  <3 

Svar på tråden Minskade fosterrörelser?