Tima68 skrev 2013-09-10 22:11:50 följande:
Annaba tack för svaret, jag har skrivit till en klinik i Aten, dem svarade direkt men det var dyrt, mellan 6000 euro till 80000 euro, AVA klinik i Riga har jag läst att dem har konsultation i Stockholm. dem är också dyra, man blir lite snårigt, vet inte var ska man vända sig.
Om du är ute efter ett prisvärt alternativ kan jag rekommendera Tjeckien och sk shared donations. Där kan du till ungefär halva priset mot en full ÄD (kostar annars ca 5000 drygt i Tjeckien) få två "garanterade" färska blastocyster. Med partners sperma eller donatorsperma, där alltså två par delar på en äggskörd från en donator. En sådan shared donation med två embryor kostar 2900 euro på t ex Unica i Brno, 300 euro extra om donatorsperma används. Finns nog fler kliniker där som gör sådan delad donation. De är duktiga på Unica att matcha utseende och annat om önskas.
Om du kan tänka dig frysta donerade embryor (t ex om det finns manlig faktor med i bilden och ni även behöver donatorsperma) så erbjuder många kliniker i Tjeckien fryst embryodonation till ett ännu lägre pris. I tråden om embryodonaton finns mer info!