• paola

orolig, v26 och super liten mage

som rubriken lyder, jag är i v 26 o min mage är super liten... på ul såg allt bra ut i v 20...men magen har ju inte växt nåt...ligger jag ner så ser man bara en liten bula vid naveln... inte alls högt upp o inte stor alls....känner av bebis hela tiden men orolig för att han inte växer ordentligt...kan det vara så?

borde inte magen varit bra högre upp än till naveln?

jag är inte ett nervvrak direkt, förstår att alla graviditeter kan vara olika men det är något som stör mig, jag grubblar på det...ska till bm nästa vecka men ush ja jag vet inte...kan inte låta bli att tänka massa skit :( 

• Svar på tråden orolig, v26 och super liten mage
  • EJai

Med mitt andra barn va jag liten om magen. Folk tridde jag va i början av v 20-25 när jag skulle föda. Men det va en normalstor pojk som kom ut.

• paola

sån jäkla skillnad mot min första graviditet.... där var jag stor som tusan , denna gången tycker jag att magen blev som ett berg så fort jag plussat men att den liksom inte växt mer än så... känns som sagt konstigt

jag åt som en gris med 1an, gick upp 30kg totalt, 13kg på de 12 första veckorna :O
    nu i v 26 har jag gått upp 7kg och jag äter bara massa skit hela tiden.... hur kan det komma sig>??? 

• caaroline

Sådär var det för mig också, såg i stortsätt likadan ut mellan v.20-30, sen växte den i en himla fart. Runt v.35 trodde folk att jag hade tre månader kvar men på slutet såg de ut som att ja väntade tvillingar!

• paola
    caaroline skrev 2013-08-30 12:30:00 följande:
    Sådär var det för mig också, såg i stortsätt likadan ut mellan v.20-30, sen växte den i en himla fart. Runt v.35 trodde folk att jag hade tre månader kvar men på slutet såg de ut som att ja väntade tvillingar!
    känns lugnande att höra :)
  • paola

Kan det vara så att bebisen ligger fel? Att han ligger på sidan? Jag kan inte förklara de på annat sätt.. När jag ligger ner så har jag en bula under naveln. De e allt

• castafiore

Man kunde inte ens se att jag var gravid förrän i v 20. Man bär barn olika helt enkelt. Var inte orolig.

• Mademoiselle

Jag är i v 21 och hade när jag vägde mig imorse bara gått upp drygt 1,5 kg. Innan graviditeten var jag normalviktig (55 kg på 164 cm). Jag tror egentligen inte att det är någon fara men jag förstår och delar dina funderingar.

• paola

Så frustrerande att inte veta. :( tack för ni tar er tid att svara. Bebisen är iaf super aktiv o har varit sen v 17 ungefär... Så de lugnar mig massor.. Men så e man som man är. Jag har haft en felfri graviditet o förlossning... Inte kan jag ha turen att ha en till... Typ!!!!!!

• lillmorsan

Jag har nu i vecka 23 börjat få en liten mage. Har fortfarande inte gått upp ett skvatt från vad jag vägde när jag blev gravid (tappade 3 kilo till och med, utan att må illa). Men bebis ser frisk ut på UL, hjärtat slår som det ska och han ger livstecken varje dag :)

Svar på tråden orolig, v26 och super liten mage