• Anonym (?)

Känns som nåt fastnat i halsen?! Vad kan det vara?

I ca 7-10 dagar ungefär så har det till och från känts som om nåt sitter fast i halsen. Ni vet, typ som om käkar ett äpple och en bit fastnar i halsen. Hur jag än försöker svälja och dricka mycket så sitter obehaget kvar. Vad kan det vara??

• Svar på tråden Känns som nåt fastnat i halsen?! Vad kan det vara?
  • Anonym (?)

puffar...

• Anonym (?)

Ok, tack. Fast jag absolut inte ont i halsen. Kan det vara så ändå?

• Lady Gaga

Det kan oxå vara stressrelaterat. Men gå till läkare så får dom kolla i halsen på dig.

Silence! I KEEL you!
  • Anonym (Haft liknande)
    Anonym (?) skrev 2013-08-30 16:20:41 följande:

Ok, tack. Fast jag absolut inte ont i halsen. Kan det vara så ändå?

Ja jag hade aldrig ont av dem... men ibland kunde de smaka lite konstigt i munnen men inte alltid... har du haft mycket halsfluss? Om jag ställde mig vid spegeln och tryckte lite på mandlarna med baksidan av tandborsten (inte hårt alltså) kunde man ibland se att de ploppa fram någon... de smakar verkligen bajs sen så ut med den ur munnen så snabbt som möjligt :(
  • Anonym (?)

Haha usch vad äckligt! Jag får kolla detta. Tack för svaret:)

• Little Ms Chatterbox
    Anonym (Haft liknande) skrev 2013-08-30 16:22:34 följande:
    Ja jag hade aldrig ont av dem... men ibland kunde de smaka lite konstigt i munnen men inte alltid... har du haft mycket halsfluss? Om jag ställde mig vid spegeln och tryckte lite på mandlarna med baksidan av tandborsten (inte hårt alltså) kunde man ibland se att de ploppa fram någon... de smakar verkligen bajs sen så ut med den ur munnen så snabbt som möjligt :(

Sånt får jag om jag äter/dricker något med mjölk i. Jag har en son som är mjölkproteinallergi och jag själv blir väldigt dålig i magen om jag äter mjölk så det är inte ofta jag gör det men som sagt, något med mjölk och nästa dag är äckelplupparna där Tar några dagar att rensa ur det sen är det bra igen. En bra lampa och en spegel som går att vinkla och änden på tandborsten så får man ut apbajset
  • Anonym (c)

Kan vara halsmandlarna, min dotter hade precis som du, kände att hon hade nåt i halsen.
    O sen när vi gick till läkarn så sa denna läkare att de e så små så d behövs ingen op, även fast vi sa att hon kände att hon hade nåt i halsen.

Men hon skicka oss vidare till op ändå o sa att halva mandlarana skulle tas.
    När vi väl var på op så sa denna kirurg att han kommer ta hela mandlarna pga att e ngt fel så måste op göras om, o sen när op gjorts o patolog undersökt de, så var d så mkt gegg o baciller i dem där små stackarna att d ända rätta var att ta bort de helt o hållet.

O innan op gjordes så luktade det död ur munnen på dottern trots borstat tänderna. 
    O nu efter op så luktar d inget alls. 

• Mendurå

Ångest.

Det var vad jag fick höra. Jag kände mig hur lycklig och nöjd som helst och verkligen ostressad mitt i föräldraledigheten.

Ångest kände jag verkligen inte att det passade men googlar man verkar det vara det som gäller.

(De testade även blodet för att se om det kunde ha med sköldkörteln att göra eftersom jag nyligen fått barn.)

Jag kände av det i säkert två månader men sen gick det över av sig självt.

Svar på tråden Känns som nåt fastnat i halsen?! Vad kan det vara?