• AngelOfHarlem

Vad brukar ni göra på fredagskvällarna?

Hej!

Brukar ni hitta på nåt speciellt på fredagskvällarna? Fredagsmys? Hyra film? Gå på restaurang eller nåt annat trevlig för att fira in helgen?

I vanliga fall brukar vi laga nån extra god mat, dricka lite vin eller bubbel och kanske spela nåt kul spel. Ikväll måste jag däremot sitta med min eländiga uppsats som ska lämnas in på måndag.

Så, vad ska ni hitta på ikväll?

• Svar på tråden Vad brukar ni göra på fredagskvällarna?
  • SilverEmma

Ikväll ska jag jobba...börjar kl 20. Annars brukar vi ha lite tidigt fredagsmys med ungarna om vi kommer ihåg det. När de har somnat är det som en vanlig kväll. Antingen myser jag & maken i soffan till en film, kanske lite vin och snacks, eller så sitter vi vid varsin dator och är osociala. Är vi helt barnfria så händer det att vi går på bio.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Pandamamma79

Med två småbarn så ser fredagar ut som vilken dag som helst. Vi har alltid som ambition att göra det lite trevligare. Blir på sin höjd hämtmat så vi själv slipper laga mat.

• Burberry

Inget, har nog aldrig fattat grejen med fredagsmys. Känns som något någon bra marknadsförare hittat på för att öka på försäljningen..

Hos oss gör vi ingen skillnad på vardag o helg, jobbar gör vi alla dagar i veckan, och känner vi för något gott så spelar det ingen roll vad för dag det är liksom. Lite guldkant på en vanlig tisdag gör faktiskt mera för humöret än fredagsmys tror jag.

• pica pica

Det är olika vad vi gör, dock skulle jag aldrig få för mig att använda ordet "fredagsmys" Tyst
    Ikväll ska vi laga nåt gott, planera helgen lite och sen blir det ligga Cool

• AngelOfHarlem
    pica pica skrev 2013-08-30 14:38:22 följande:
    Det är olika vad vi gör, dock skulle jag aldrig få för mig att använda ordet "fredagsmys" Tyst
    Ikväll ska vi laga nåt gott, planera helgen lite och sen blir det ligga Cool
    Nej, inte jag heller Kräks Men eftersom jag vet att det förekommer, så skrev jag det ändå.
  • Tow2Mater

Sommartid är det samma rutin mest varje fredag: Aker till sommarstugan direkt efter jobb o klipper gräs i två timmar. Sen en lättlagad middag, ofta hamburgare eller varmkorv. Men med vin till! :)

• Majsan70

Vi är i stallet till en 19-20 och sen åker vi hem o äter nåt o slappar i soffan.

• virrevapp

Fredagkväll är stort sett den enda kvällen på hela veckan som ingen av oss tränar. Jag och maken brukar laga  god mat tillsammans (dvs jag sitter på köksbänken och instruerar honom vilken gryta han ska röra i Skrattande ) Så brukar det bli ett glas vin och prata lite om veckan som gått. Barnen är relativt små och är trötta efter en vecka på skola/dagis och lägger sig ganska tidigt på fredagar, runt kl 19.30, så det brukar vara min och makens kväll. Kvällen brukar sluta i soffan med lite vin och godis eller i bubbelabdet med lite.... Drömmer tja, vuxentid Kyss

• soetnoet

Slänger mig i sängen och tittar på nån film. Har dock varit hemma sjuk två dagar, så det blir varm choklad och en bok ikväll istället.

• En struts

Det brukar inte bli så mysigt, tycker jag då det är så mycket skit på tv. Det är roligare om det är något bra. Jag kan inte titta på vår dvd, för den för oljud, så då är det svårt det där med att se på film överhuvudtaget. Väntar på att vi kan ansluta tv:n till datorn (vi har ingen plattskärm-tv än). Jag älskar att spela sällskapsspel, men en fredagkväll får jag inte med dottern på det, och min sambo hatar att spela spel.
    Sambon är ofta pangtrött på fredagar, så det blir mest dottern och jag som sällskapar. Det känns så himla tråkigt, att sambon inte är med.
    Ibland hamnar vi framför datorer, men det känns bara döden att göra det en fredagkväll tycker jag.
    Uppgiven inför trista fredagsmyskvällar.

• NeedfulThings
    En struts skrev 2013-08-30 15:44:27 följande:
    Det brukar inte bli så mysigt, tycker jag då det är så mycket skit på tv. Det är roligare om det är något bra. Jag kan inte titta på vår dvd, för den för oljud, så då är det svårt det där med att se på film överhuvudtaget. Väntar på att vi kan ansluta tv:n till datorn (vi har ingen plattskärm-tv än). Jag älskar att spela sällskapsspel, men en fredagkväll får jag inte med dottern på det, och min sambo hatar att spela spel.
    Sambon är ofta pangtrött på fredagar, så det blir mest dottern och jag som sällskapar. Det känns så himla tråkigt, att sambon inte är med.
    Ibland hamnar vi framför datorer, men det känns bara döden att göra det en fredagkväll tycker jag.
    Uppgiven inför trista fredagsmyskvällar.
    Har ni ingen spelkonsoll som går att spela DVD-film i?
  • olafanforevers

Titta på en vägg men OLAAA!!!!!!!!

• Frontline

Blir väl oftast att vi käkar nått gott och dricker lite öl/vin/whisky myser lite med barnen och ser nåt på tv tillsammans med dom...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • FlitigaLis

Min sambo jobbar varje fredagskväll och sonen lägger sig runt 19, så fredag är min kväll! Jag ser vad jag vill och äter/dricker vad jag vill. Bästa kvällen i veckan

• 123

Ikväll har jag (liksom de flesta fredagar) pysslat om mig själv. Älskar att ligga och jäsa i skumbad med tända ljus och bra musik på efter en arbetsvecka. Att skrubba mig, måla naglar och färga fransar/bryn inför helgen känns härligt avslappnande. Kurrrrr!

• En struts
    FlitigaLis skrev 2013-08-30 19:12:18 följande:
    Min sambo jobbar varje fredagskväll och sonen lägger sig runt 19, så fredag är min kväll! Jag ser vad jag vill och äter/dricker vad jag vill. Bästa kvällen i veckan
    Ha, ha
    Nä, jag (och dottern) är typ ensamma framför tv:n jämt så det blir inte så roligt när det är så även på fredagar. Sambon går in i sitt jobb på ett lite osunt sätt.
    Men ikväll var jag ute och stuffa iallafall. Tänkte nästan börja göra det lite oftare, på helgen. Det är ju kul ju. Så kan ju dottra hänga med kompisar lite oftare på fre-lörd-mys och helger. Det vill hon ju gärna.
    Skönt att slippa tråkiga mamsen.
  • josiejoss
    123 skrev 2013-08-30 23:21:04 följande:

Ikväll har jag (liksom de flesta fredagar) pysslat om mig själv. Älskar att ligga och jäsa i skumbad med tända ljus och bra musik på efter en arbetsvecka. Att skrubba mig, måla naglar och färga fransar/bryn inför helgen känns härligt avslappnande. Kurrrrr!

Dina Fredagar låter väldigt mysiga!

Jag växlar mellan att köpa hem indiskt och kolla på film/plugga eller myskväll med en kompis och hennes barn. Jag är nöjd med samtliga alternativ. Skrattande
  • 123
    josiejoss skrev 2013-08-31 00:26:28 följande:
    Dina Fredagar låter väldigt mysiga!

Jag växlar mellan att köpa hem indiskt och kolla på film/plugga eller myskväll med en kompis och hennes barn. Jag är nöjd med samtliga alternativ. Skrattande
    Det låter inte alltför illa det heller! Solig
  • Zadre

Våra senaste fredagar så har vi haft tvätt 18-22 för det är så himla skönt att ha det gjort och ha hela helgen fri till annat. Fredagsmyset har vi aldrig brytt oss om, sambon jobbar ändå varannan helg så finns inget att "fira in" ("fira in helgen" föressten. Måste allt firas?). Försöker göra lite extra mysigt de vardagarna han är ledig istället. Han jobbar ändå nästan alltid så sent att jag sover när han kommer hem och det kan gå dagar utan att vi faktist träffas och kan prata.
    Men hans lediga dagar brukar jag göra ostchips, fixa lite gurk- och/eller morotsstavar med guacamole som dipp och så tittar vi på nån serie vi följer, typ Vikings, GoT, Silicon Valley och sånt.

Svar på tråden Vad brukar ni göra på fredagskvällarna?