• emilia06

Stick och ilningar

Jag har precis gått in i vecka 13 och jag har stick och ilningar i slidan. Smärtan/sticken varar någon sekund och är väldigt intensiv och obehaglig. Jag frågade BM igår om det var foglossningar, men hon trodde inte det, men sade att det är mycket som händer i den regionen och att jag inte behöver oroa mig.

Nu under kvällen har jag haft mycket mer stick än vanligt och det är alltid på samma ställe. Är det någon som upplever något liknande? Jag försöker att inte oroa mig men det känns väldigt obehagligt.

• Svar på tråden Stick och ilningar
  • Bembu

Har upplevt typ samma sak. Men har haft mera ont stundtals. E du orolig kontakta bm å fråga om de går å göra en gyn kontroll. Du ska ju inte gå runt å vara orolig i onödan, en sån sak kan ju förhoppningsvis kollas upp lätt.

Hoppas de blir bättre.

Kram

• Bembu

Glömde säga att mitt onda var bara livmoder omställnigar typ. Å de e ingen fara alls. =)

• emilia06

Tack, jag frågade BM och då sade hon som sagt att det säkert bara var omställningar i livmodern som du säger och att det är mycket i kroppen som ändras just nu. Men eftersom det inte är riktigt i den regionen det gör ont så ville jag bara höra om det var någon annan som upplevt samma sak, för det är ju väldigt obehaglig känsla.

Jag hoppas att det går över snart

• Catten28

Jag hade också ont i början i underlivet, som kan beskrivas som stickningar och ilningar. Tror att det är för att det finns så mycket nerver som påverkas när livmodern växer och det blir omställningar. Händer ju supermycket i din kropp nu. Jag har haft sådan känningar under hela min graviditet. Lycka till med allt

• emilia06

Ja det är nog nerverna som fått spatt Jag hoppas att de slutar upp med det där snart, eller iallafall att det inte blir värre.

Lycka till själv, jag såg i ditt krypin att det snart är dags för din del. Åh vad spännande!

• Catten28

Ja spännande är det, känns konstigt. Var på information på förlossningsen på det sjukhus där vi önskar föda. Men ändå känns det inte som att vi ska få vara med om detta. Det är så stort, men härligt.

• emilia06

Javisst är det en helt omtumlande tanke att man skall gå igenom en förlossning. Om allt går väl för mig så får jag vänta ett tag tills dess (ända tills augusti). Jag har börjat få en liten mage men känner mig mest bara småfet och kan inte alls koppla att det lilla pyre jag sätt på VUL ligger därinne och sprattlar. Det kanske man förstår då magen kommer ordentligt.

Tänk att ni äntligen skall få se vem det är som gömmer sig därinne Har ni tagit reda på om det blir en pojke eller flicka eller blir det en överraskning?

Svar på tråden Stick och ilningar