Vilken är den bästa mvc/barnmorskan i Stockholm?
Jag har (väldigt) nyss fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn (jippiiiii!!)! Glad i hågen tänkte jag att jag söker upp vår härliga och bästa barnmorska, Helena, som vi hade på Barnmorskorna Östermalm (låg i Storängsbotten) år 2009/2010. Dessvärre är hon inte längre verksam som barnmorska på mvc. :(
Jag har nu blivit rekommenderad Barnmorskorna i City (Riddargatan) och Ultragyn i Läkarhuset på Odenplan och undrar om någon har något erfarenhet av dessa ställen och vem/vilka ni i så fall kan rekommendera?
Bakgrunden till varför jag kanske har lite högre krav än många är detta. Förra gången bytte vi från Prima Liv (Danderyds sjukhus) då vi inte var nöjda med den BM vi hade. Jag kan lägga till att vi har lite i "bagaget" då en tidigare graviditet inte fungerade så bra. Den gången var vi på Mamma mia på Karlavägen som vi inte tyckte kunde hantera detta så bra, de tog inte alls hand om oss i vår krissituation.
Tar även gärna emot tips på andra "superbra" barnmorskor!
P.S. En bra barnmorska för mig är någon som tar sig tid, lyssnar, tar dig och dina funderingar på allvar, är empatisk men ändå saklig och inger förtroende. Inte för den delen en "mjäkig" barnmorska... D.S.
Finns det någon som stämmer in på mina "krav"?