• Majblomma14

Vilken är den bästa mvc/barnmorskan i Stockholm?

Jag har (väldigt) nyss fått reda på att jag är gravid med mitt andra barn (jippiiiii!!)! Glad i hågen tänkte jag att jag söker upp vår härliga och bästa barnmorska, Helena, som vi hade på Barnmorskorna Östermalm (låg i Storängsbotten) år 2009/2010. Dessvärre är hon inte längre verksam som barnmorska på mvc. :(

Jag har nu blivit rekommenderad Barnmorskorna i City (Riddargatan) och Ultragyn i Läkarhuset på Odenplan och undrar om någon har något erfarenhet av dessa ställen och vem/vilka ni i så fall kan rekommendera?

Bakgrunden till varför jag kanske har lite högre krav än många är detta. Förra gången bytte vi från Prima Liv (Danderyds sjukhus) då vi inte var nöjda med den BM vi hade. Jag kan lägga till att vi har lite i "bagaget" då en tidigare graviditet inte fungerade så bra. Den gången var vi på Mamma mia på Karlavägen som vi inte tyckte kunde hantera detta så bra, de tog inte alls hand om oss i vår krissituation.

Tar även gärna emot tips på andra "superbra" barnmorskor! 

P.S. En bra barnmorska för mig är någon som tar sig tid, lyssnar, tar dig och dina funderingar på allvar, är empatisk men ändå saklig och inger förtroende. Inte för den delen en "mjäkig" barnmorska... D.S. 

Finns det någon som stämmer in på mina "krav"?           

• Svar på tråden Vilken är den bästa mvc/barnmorskan i Stockholm?
  • lightfish

Lena Lemethy på Barnmorskorna Gamla stan (tidigare vid Östermalm) är helt fantastisk!! Jag har två riktigt tunga graviditeter och utan henne vette tusan om jag orkat.

• Sthlmtjej24

Jag gick på Barnmorskorna City på Riddargatan och träffade några olika barnmorskor på grund av att min blev sjukskriven. Tyckte att alla var prima!

• Fröken OK

Huda på Vasamamma!! Alla där är superbra, men om du behöver någon som är lite "mjukare", så är hon den bäste av dem.

Vecka 8
  • Majblomma14

Tack snälla ni för era svar!!!
    Nu har jag bokat in mig hos en Birgitta på Privata barnmorskor i Stockholm, någon som har erfarenhet från henne?

Lena lemethy, undra om det var hon som jag var hos en gång och som jag tyckte var härlig... Lite äldre (60?), hade tänt ljus på sin mottagning och kändes lite 'alternativ'?

• carrobarro12

Birgitta på Privata barnmorskor i Stockholm är suverän. Kompetent, lyhörd och duktig utan att vara för omständig. Kan varmt rekommendera henne.

• Majblomma14
    carrobarro12 skrev 2013-09-26 13:16:04 följande:
    Birgitta på Privata barnmorskor i Stockholm är suverän. Kompetent, lyhörd och duktig utan att vara för omständig. Kan varmt rekommendera henne.

Vad lustigt att du säger det. Tack för din feed-back!

Faktum är att vi skrev in oss hos henne då hon även blivit rekommenderad av andra. Tyvärr har vi redan bytt då vi, efter en händelse, inte har förtroende för henne längre. Hon gav oss felaktig information i en sak och vi kände dessutom att hon la in egna värderingar och åsikter i frågan vilket ju är helt felaktigt. Hon må ha haft en dålig dag, men tyvärr brast förtroendet från vår sida. 

Nu ska vi gå till Ultragyn Odenplan istället och det känns jättebra för tillfället. 

Går du hos B nu eller?        
Svar på tråden Vilken är den bästa mvc/barnmorskan i Stockholm?