• Anonym (Budget)

Vilken löneökning borde jag begära vid budgetansvar?

En omorganisation på jobbet innebär att jag får budgetansvar på min tjänst (men tjänsten är densamma, det är bara budgetansvaret som tillkommer). Hur mycket mer borde jag kunna begära i lön? Min budget ligger på ca 3 miljoner och är rätt komplex med nya förutsättningar för varje år (inga löner).

• Svar på tråden Vilken löneökning borde jag begära vid budgetansvar?
  • Anonym (Elisa)

Jag är enhetschef med bland annat budgetansvar (ca 15 miljoner). Jag har 27.500kr per månad. Vad har du för lön och titel idag?

• Anonym (Budget)

Min lön idag är 44 000 och min titel är verksamhetsarkitekt.

• Anonym (Elisa)
    Anonym (Budget) skrev 2013-08-30 19:45:49 följande:
    Min lön idag är 44 000 och min titel är verksamhetsarkitekt.

Hur kommer budgetansvaret att påverka ditt arbete? Hur mycket tycker du själv att det är värt?
  • Anonym (Budget)
    Anonym (Elisa) skrev 2013-08-30 19:54:40 följande:
    Hur kommer budgetansvaret att påverka ditt arbete? Hur mycket tycker du själv att det är värt?

Jag arbetar fortfarande med samma saker så det påverkar ju inte på det sättet. Men däremot så hamnar det på mitt ansvar nu att prioritera olika projekt och vara den som säger ja och nej till verksamheten som alla tycker deras projekt är det som borde prioriteras högst. Har väl själv tänkt att mindre än 10% är lågt räknat.
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Budget) skrev 2013-08-30 21:26:17 följande:
    Jag arbetar fortfarande med samma saker så det påverkar ju inte på det sättet. Men däremot så hamnar det på mitt ansvar nu att prioritera olika projekt och vara den som säger ja och nej till verksamheten som alla tycker deras projekt är det som borde prioriteras högst. Har väl själv tänkt att mindre än 10% är lågt räknat.

50.000 är ju en jämn och fin summa Kan du bara förhandla om lön, eller kan du få t ex extra semesterdagar?
  • Anonym (Budget)

Har redan 6 veckors semester och förtroendearbetstid där det är helt ok att ta ledigt en fredag och åka på semester utan att ta ut någon semesterdag. Så det är bara lönen att förhandla om, villkoren är så bra de kan bli. 50 000 känns så mycket bara att jag blir sådär kvinnligt feg...

Svar på tråden Vilken löneökning borde jag begära vid budgetansvar?