London med barn?
I slutet av september åker syrran o jag till londom med två av våra barn, 8 år gamla. Vad finns det att göra med barnen i London? Något man bara inte får missa?
London eye och Big Ben har vi tänkt oss men vad mer?
I slutet av september åker syrran o jag till londom med två av våra barn, 8 år gamla. Vad finns det att göra med barnen i London? Något man bara inte får missa?
London eye och Big Ben har vi tänkt oss men vad mer?
Ohh.... på höstlovet åker jag till London med min 8-åring för fjärde gången (hon har ju förstås inte varit 8 år varje gång ) så jag borde kunna komma på en massa saker som hon gillar...
Favoritiserar
Var i London för flera år sedan men nåt som ni inte bör missa är London Aquarium (tror det heter så) ligger vid London Eye har jag för mig. Där fick man se hajar på NÄRA håll och klappa rockor. Jättehäftigt med tanke på barnens ålder.
Köp en kombi-biljett london eye, akvarium mfl.
Köp ett ostercard.
London zoo är billigare och bättre att köpa i för väg.
Finns en bra bok om barn och london.
Var där i somras.
Och där lärde jag mig att man inte ska använda punktlista om man vill att det ska gå att läsa i appen Det blev ju totalt oläsligt, knappt några radbrytningar heller...
Tack för alla tips!
London aquarium får det absolut bli =) så får vi se vad mer vi hittar på.
Vart köper man biljetter i förväg?
Min 8-åring ÄLSKADE Mamma Mia.
Naturhistoriska - gratis o toppen! Även Science Museum som ligger i närheten.
Favoritar denna tråd då vi ska till London i november med barnen. Vilka bra tips!
Lägger också som favorit!
London aquarium (ligger bredvid London eye) -går att köpa biljetter online i förväg
Duck tours = amfibiebuss i London och på Themsen www.londonducktours.co.uk/
Förenade arabemiratets linbana över Themsen, ligger en bit ut i förorterna, www.visitlondon.com/traveller-information/place/25549367-emirates-air-line
Science museum
London zoo
Tower of London
Brittish museum
Natural history museum
Harrods
Hamleys
åk till Little Venice och ta en flodpråmstur till London zoo, man kan betala inträdet direkt vid betalning av båtturen.
Du kan köpa mycket biljetter i förväg online, vi köpte även tunnelbanekortet 7day travel card online.
Rainforest Café, ligger vid Picadilly
Hamleys
Afternoon Tea på Harrods
Harrods Godisavdelning
Akvariet som ligger precis vid London Eye (minns inte vad det heter)
Giraffe restaurang
Hyde Park
Madame Tussaud
Dubbeldäckare
Sedan älskar min dotter att gå i affärer vilket underlättade lite för mig. :) Sist vi var där var hon 7.