• o0Misan0o

London med barn?

I slutet av september åker syrran o jag till londom med två av våra barn, 8 år gamla. Vad finns det att göra med barnen i London? Något man bara inte får missa?

London eye och Big Ben har vi tänkt oss men vad mer?

Mamma till tre
  • Svar på tråden London med barn?
  • Mrs Green

Ohh.... på höstlovet åker jag till London med min 8-åring för fjärde gången (hon har ju förstås inte varit 8 år varje gång ) så jag borde kunna komma på en massa saker som hon gillar...

Gå på marknader (Portobello road, Camden market, Old spitafield, Brick Lane) Science museum Harrods och äta glass (men se till att inte ta varsin för de är jättestora och jättedyra men går utmärkt att dela på) och kolla på allt. När hon var mindre gillade hon förstås leksaksavdelningen, sist var vi där i november och då var det julpyntsavdelningen som var bäst.  Hamley's Bara åka runt med dubbeldäckare (och sitta där uppe förstås) Titta på Platform 9 3/4 på Kings Cross stationen  Tintin-butiken nära Covent garden
    I år ska vi bl.a. till:
    Harry Potter studion British museum och titta på mumierna Åka linbanan Emirates air line ev. London zoo Jag har också hört att akvariet (som ligger nära London Eye) ska vara bra, men vi har aldrig varit där. Naturhistoriska museet ska också vara bra.

När jag ändå håller på kan jag slänga in några saker som hon gillade när hon var mindre också (ifall ni åker med mindre barn någon gång):
    Åka DLR (förarlöst tåg) och sitta längst fram och låtsas köra Princess Diana Memorial Playground (jättefin lekpark i Kensington garden) Mata de tama ekorrarna i någon park... minns inte säkert men jag tror att det var St James' park Äta på Rainforest café (det skulle nog vara kul fortfarande förresten, men vi tänkte inte ta det igen) Åka trampbåt i Greenwich park (de har en bra lekpark där också)
  • TaaDaa

Var i London för flera år sedan men nåt som ni inte bör missa är London Aquarium  (tror det heter så)  ligger vid London Eye har jag för mig.   Där fick man se hajar på NÄRA håll och klappa rockor.  Jättehäftigt med tanke på barnens ålder. 

• Pippi Långstrump

Köp en kombi-biljett london eye, akvarium mfl.
    Köp ett ostercard.
    London zoo är billigare och bättre att köpa i för väg.
    Finns en bra bok om barn och london.
    Var där i somras.

• Mrs Green

Och där lärde jag mig att man inte ska använda punktlista om man vill att det ska gå att läsa i appen Det blev ju totalt oläsligt, knappt några radbrytningar heller...

• MamaPapa

Naturhistoriska - gratis o toppen! Även Science Museum som ligger i närheten.

• Blackout

Favoritar denna tråd då vi ska till London i november med barnen. Vilka bra tips!

• Quark

London aquarium (ligger bredvid London eye) -går att köpa biljetter online i förväg

Duck tours = amfibiebuss i London och på Themsen www.londonducktours.co.uk/

Förenade arabemiratets linbana över Themsen, ligger en bit ut i förorterna, www.visitlondon.com/traveller-information/place/25549367-emirates-air-line

Science museum

London zoo

Tower of London

Brittish museum

Natural history museum

Harrods

Hamleys

åk till Little Venice och ta en flodpråmstur till London zoo, man kan betala inträdet direkt vid betalning av båtturen.

Du kan köpa mycket biljetter i förväg online, vi köpte även tunnelbanekortet 7day travel card online.

• missan75

Rainforest Café, ligger vid Picadilly
    Hamleys
    Afternoon Tea på Harrods
    Harrods Godisavdelning
    Akvariet som ligger precis vid London Eye (minns inte vad det heter)
    Giraffe restaurang
    Hyde Park
    Madame Tussaud
    Dubbeldäckare

Sedan älskar min dotter att gå i affärer vilket underlättade lite för mig. :) Sist vi var där var hon 7.

Svar på tråden London med barn?