• Anonym (less)

Maken lägger inte ut snuset innan han somnar.

Min man är snusare, jag tycker det är skitäckligt, och har önskat att han slutar, men det ids han inte, då önskade jag att han iaf kunde snusa portionssnus hemma. Men de struntar han också i.

Men det absolut äckligaste är att han lägger in snus efter läggdags, och sen somnar med det, det blir äckliga bruna fläckar på både täcke och kudde och det luktar illa. Nu önskar jag att han slutar med det, men vet inte hur jag ska lägga fram det, han skiter ju uppenbarligen i vad jag tycker!

Överreagerar jag eller är det skitsnuskigt med snusdreggel i sängen?

• Svar på tråden Maken lägger inte ut snuset innan han somnar.
  • Sebastian72

Tja, om det kan vara en tröst så gör han det nog inte för att vara elak.

Jag är själv snusare och det händer ibland.

Låt honom tvätta sin sida själv:) 

• IsDimma

Men det är väl inte värre än att tala om för honom att det är asäckligt och att han får bädda rent efter sig när han misslyckas i sängenð???

• Anonym (less)
    Sebastian72 skrev 2013-08-30 21:16:56 följande:
    Tja, om det kan vara en tröst så gör han det nog inte för att vara elak.

Jag är själv snusare och det händer ibland.

Låt honom tvätta sin sida själv:) 
    Nä han vill nog inte vara elak, men varför inte lyssna, ta åt sig och kanske uppfylla någon av mina önskningar, är snuset verkligen så viktigt att man inte kan avvara det ens till natten?
    MrsKnapa skrev 2013-08-30 21:17:37 följande:
    Låt honom bädda rent
    Har testat att inte bädda rent, men efter nån dryg månad, så kan han påpeka att det luktar funky om sängkläderna, då kan jag påpeka att han kan ju bädda rent, tar fram rent sänglinne och lägger på sängen, då går han och sätter sig vid datorn, och när han sen kommer ner lagom till sängdags, så ids han inte och lägger de rena sängkläderna i en hög på golvet, där kan de sen ligga tills jag tröttnar och slänger dem i tvätten, och bäddar rent själv.

• Anonym (less)
    IsDimma skrev 2013-08-30 21:31:26 följande:
    Men det är väl inte värre än att tala om för honom att det är asäckligt och att han får bädda rent efter sig när han misslyckas i sängen🙊
    Jag talar om detta varenda morgon jag ser fläckarna. Jag säger att jag tycker det är snuskigt, och jag vill att han slutar, numera låtsas han inte höra, hävda att det inte är snus, att katten dregglat, osv.
  • Sebastian72
    Anonym (less) skrev 2013-08-30 21:34:45 följande:
    Jag talar om detta varenda morgon jag ser fläckarna. Jag säger att jag tycker det är snuskigt, och jag vill att han slutar, numera låtsas han inte höra, hävda att det inte är snus, att katten dregglat, osv.
    Sexvägra! Funkade lite på mej:)
  • Anonym (less)
    Sebastian72 skrev 2013-08-30 21:36:29 följande:
    Sexvägra! Funkade lite på mej:)
    Det är ju annars jag som får tjata om det, han är ju alltid såååå trött.
  • mammamebarn

Vi snusar båda två, även på natten och det är ytterst sällan vi har fläckar på kuddarna.
    Skulle vi få det, ja men då renbäddar ja, är det bara hans kudde, vilket det oftast är så komenterar jag det, vill han sen ligga på en kudde som luktar skunk får han väl göra det, men jag tänker inte mysa upp mig bredvid.....

Så, för oss är det ingenting om det kommer en snusfläck eller två...   

Ställ inte frågan om du inte kan hantera svaret.
  • Tirem

Jag hade tejpat munnen med silvertejp! Då stannar skiten i han iallafall

• Sebastian72
    Anonym (less) skrev 2013-08-30 21:37:48 följande:
    Det är ju annars jag som får tjata om det, han är ju alltid såååå trött.
    OK. Du skulle haft mej som snusande bäddkamrat:)
Svar på tråden Maken lägger inte ut snuset innan han somnar.