• Mamisita

Behöver tips på "åkpåse" till babyskydd för vinterbebis!

Tyckte sist att det var lite bökigt med tjockare overaller osv när man hade bebis i babyskyddet och man åkte och handlade, dagis osv. Så denna gång tänkte jag prova en åkpåse och se om det blir lättare?!

Erfarenheter och tips på åkpåsar mottages gärna!

• Svar på tråden Behöver tips på "åkpåse" till babyskydd för vinterbebis!
  • Frögurka

Menar du en overall av den varianten där den är mer som en påse eller menar du ett slags skydd till själva babyskyddet? Ja är intresserad av de senare :)

• Mamisita

Inte som overall utan mer som en liten åkpåse som man har i vagnen fast till babyskyddet. För att slippa all bökig av och på klädnad

• HannaS83

Jag har haft en dun- åkpåse med speciella hål i till babyskyddet. Den har fungerat utmärkt till både sonen och dottern och kommer användas flitigt till nästa bebis med. Den var rätt dyr kommer jag ihåg. Men defenitivt värt det. Kommer inte ihåg märket men den ser ur som en sovsäck med dragkedja och man kan dra åt " luvan med" om det blåser. Inga ben o armar.

Till nästa bebis har jag även sytt en fleese filt med hål för bebisskyddet som kan vara bra om det inte är jättekallt.

• kaffetunnan

Har köpt 7 a.m. åkpåse till grabbarna. Den är i flera lager och lätt att rengöra och ser skitmysig ut helt enkelt.

www.babyland.se/7.a.m._enfant_ls500_black_size_large

Fast de jag köpte var röda. Det som gjorde att jag fastnade för dessa var att de är lager på lager och kan användas med sele. Däremot gillar jag inte "päls"kragen och den kommer ryka så fort jag tar fram dem.

Svar på tråden Behöver tips på "åkpåse" till babyskydd för vinterbebis!