• mice

Ägg är så äckligt! Men jag älskar ägg!

Hur känner ni?

Jag kan ibland bli riktigt illamående när jag äter ägg, men på samma gång tycker jag att det är gott. Hur funkar det? Tror att det är vitan som är boven. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ägg är så äckligt! Men jag älskar ägg!
  • Scrubs81

Älskar ägg! Men som du säger, ibland kan jag få en konstig smak av dom, om jag äter enbart kokt ägg och inget till. Men annars äter jag mkt ägg.

• virrevapp

Håller med dig! Tycker att ägg är gott och äter gärna en äggmacka till frukost. Men ibland kan jag inte äta upp, blir plötsligt äcklad över själva ägget... Obestämd

• Motherof2

Skit gott men kan bli riktigt äcklad när jag tänker på vad det är

• Rottiss

Jag älskar ägg, när det tillagas på rätt sätt, ''mitt sätt'' och till frukost! Min sambo till exempel, äter gärna ägg till lunch el middag .. Blä!!

• Apopan

Jag förstår vad du menar, tror jag :P
    Mår ofta illa när jag äter ägg, det är någonting med smaken som gör att jag mår illa, men samtidigt är en del tuggor goda. Har också märkt att detta sällan inträffar när jag äter äggen från min sambos föräldrars höns (vilket det nästan alltid blir numera, om ens alls). Jag har därför föreställt mig att det beror på vad hönsen har ätit, vilket jag inte finner vara helt ologiskt.

• linnn89

Känner samma sak.. Ägg är gott men gärna om jag inte får lukta.. Blir också illamående o äcklad

• pluvdo

Jag kan använda rått ägg i mat (som när man bakar eller gör potatismos eller köttbullar) men skulle aldrig ens försöka äta ett kokt ägg. På grund av konsistensen, främst.

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Lilo90

Tycker ägg är svinäckligt men ändå gott :/ men jag kan inte äta kokt ägg för då hittar jag alltid den äckliga sega navelsträngen.. sjukt snuskigt! Men stekt ägg går mycket bättre för då kan jag peta bort strängen innan jag steker :) känner mig som ett miffo hehe

• Jan Holmström

Slinker ned cirka 4 mediumkokta ägg per dag. 25 gram protein och 300 kalorier på det. Sjysst.

Jan

• Jan Holmström

Det gäller dock att få i sig rätt aminosyror så de kan bryta ned proteinerna, annars får man de ökända s k äggfisarna.

Jan

• pica pica

Älskar ägg! Kokt, stekt, omelett! Jättegott att hälla på en rå äggula över t.ex en carbonara också!

Svar på tråden Ägg är så äckligt! Men jag älskar ägg!