• MammaMona

Var köpa pappformar för gratäng?

Jag tänkte att jag skulle göra små frysta portioner gratäng till min son som han kan värma när jag inte är hemma. Var kan man köpa såna här pappformar som används till färdig fryst fiskgratäng som man köper?
    I min vanliga butik så finns det bara aluminiumformar som ju inte går att micra.

• Svar på tråden Var köpa pappformar för gratäng?
  • Majsan70

Jag brukar ta vanliga muffinsformar o stoppa ner i en sån där muffinsplåt. Sen in i ugnen o så svalna och in i frysen en och en för att ta fram vid behov.

• Litenåfin

Jag skulle iofs också gjort en stor och fryst in i vanliga matlådor. Men :)
    Jag hade ungefär samma behov fast till något helt annat för ett tag sedan. Jag gick till en Thairestaurang i stan och fick köpa deras take away lådor med lock :)
    Lagom stora och tål både Micro och diskmaskin :)

• woopie

Gör matmuffins

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • MammaMona
    Maria 164 skrev 2013-08-31 11:59:47 följande:
    Det enda jag kommer på i pappväg är engångs-sockerkaksformar, som finns i fler och fler butiker nu.
    Jag skulle hellre göra en stor gratäng och dela upp portioner i frysaskar. De här i glas från biltema är bra och tål att micras om man inte gillar plast. www.biltema.se/sv/Hem/Kok/Forvaring/Forvaring.../
    Finns i olika storlekar.

Tack för tipset om burkarna, jag har letat efter matlådor som inte är i plast!
  • Maria 164

Vi försöker byta ut fler och fler plastsaker i köket mot glas och rostfritt, och dessa burkar från Biltema är favoriter. Mitt tips är dock att inte köpa alla storlekar, för det är svårt att välja rätt lock ur skåpet med ögonmått då. Annars är de stapelbara i varandra och vi använder dem till mycket mer än vi använde plastbyttor till. Servering av tacofyllningar, dressingar, grönsakstillbehör, smörgåspålägg m m.

Svar på tråden Var köpa pappformar för gratäng?