• Mammatillfinastetjejen

Byta bebis namn pga rädd för mobbning?

Hej! Hoppas ni kan hjälpa mig, känner mig jätteledsen och smått desperat...
    Har världens finaste lilla dotter, 3 månader gammal. Jag och min man hade 2 namn som förslag till henne under graviditeten, Jennifer eller Bella. När hon fötts tyckte min man att jag fick välja, jag valde då Bella. Och vi sa det till all släkt och vänner.
    Efter typ 2 veckor började jag tvivla på namnet pga några vänner kallade henne Bella slangbella när de träffade henne. Och några andra kommenterade att hennes namn är så likt våra andra vänners barn, ex Ella och Estrella. Och nån sa haha, som den där kossan i disney, klarabella.

Jag tyckte det var jättejobbigt att höra och undrar om hon kommer bli mobbad i framtiden, ex bella slangbella, kossan klarabella osv.

Men jag har vant mig vid att kalla henne Bella och tycker det är jättefint så på ett sätt vill jag inte byta namn. Men jag går och oroar mig att hon ska mobbas pga sitt namn, och det gör mig jätteledsen, jag gråter då och då pga detta, och tycker hon är sååå fin och värd ett namn som INTE går att mobbas för...

Så nu funderar vi på att byta namnet till Jennifer, tycker det är jättefint också, men inte riktigt lika fint som Bella. Och blir ju lite jobbigt att berätta för alla att vi bytt namn, och så har hon fått en del fina "grattiskort" där det står Bella osv.

Har inte skickat in papprena till skatteverket än men tiden går ju ut nu så kommer nog påminnelse snart... Så måste ta ett beslut NU :(

Vad tycker ni? Byta eller ej? Tror ni hon kommer mobbas för namnet Bella?

Snälla svara! Snarast! Jag mår så dåligt av detta och vill jättegärna höra vad ni tror och tycker, stort tack i förväg! :)

• Svar på tråden Byta bebis namn pga rädd för mobbning?
  • Lena

Du kan ju annars ge henne namnet Isabella men kalla henne Bella.

• natta78

Tycker ABSOLUT INTE att du ska byta! Bella är fint.Min heter Isabell men har ALLTID kallat henne för Bella :)

• KossanMuu

Äsch tycker du ska behålla namnet. Är inte som hon heter Britta

♥ 14 februari 2010 ♥ 27 september 2012 ♥
  • Mimmis rum

Men Bella är ju jättesött!
    Har världen goaste lilla tjej på våran gård som heter Bella, har aldrig slagits av tanken på att det namnet skulle innebära några konstigheter. Tvärtom!!   

• SpanskaFlugan

Namnet har ingen betydelse för eventuella framtida mobbare. Vill någon reta henne kommer de hitta på nåt, är det inte namnet är det vikten, eller kläderna, eller näsan, eller hårfärgen o.s.v. Bella är jättefint, mycket finare än Jennifer tycker jag. Behåll det. :)

• LillGris

Alltså.. Alla namn går att retas med. Man kan liksom inte tänka så. Jag heter Sonja, det blev soja-sojabönan-bönan-bean-mr bean. Sjukt långsökt men nog fan kom klasskompisarna på den kedjan. Vill ungarna reta din dotter kommer de göra det vad hon än heter.

• LinneaJosie
    SpanskaFlugan skrev 2013-08-31 20:49:49 följande:
    Namnet har ingen betydelse för eventuella framtida mobbare. Vill någon reta henne kommer de hitta på nåt, är det inte namnet är det vikten, eller kläderna, eller näsan, eller hårfärgen o.s.v. Bella är jättefint, mycket finare än Jennifer tycker jag. Behåll det. :)

Så är det.
  • natta78
    SpanskaFlugan skrev 2013-08-31 20:49:49 följande:

Svar på tråden Byta bebis namn pga rädd för mobbning?