• Anonym (Krampen)

kramp i ändtarmen efter orgasm? varför och vad lindrar?

Hej!
    Detta har hänt kanske 4-5 gånger, att vid kraftiga orgasmer (eller vid toalettbesök då jag varit förstoppad) har jag fått sånna grönjävliga kramper i hela ändtarmen så det värker upp i ryggen. Min tanke är att det beror på att jag har spänt musklerna så hårt vid en kraftig orgasm, att det är därför. Men det är ju knappast ett perfekt avslut på en mysig stund...

Någon som upplever samma problem eller har något tips på hur man lindrar/förhindrar?

Tack så mycket! ;)

• Svar på tråden kramp i ändtarmen efter orgasm? varför och vad lindrar?
  • Anonym (h)

Jag har samma problem. Det är fruktansvärt. Det är faktiskt ett medicinskt tillstånd och man kan få medicin mot smärtan. Har dock inte vågat söka vård.

• Anonym (Har samma)

Det som funkar för mig är fosterställning och en ipren så snabbt som möjligt. Då går det över på 15 min. Vad jag förstått är det inget farligt utan nått som bara händer ibland.

• Anonym (well)

Har upplevt detsamma. För mig funkar det med massage, lite försiktig töjning. Ber killen om hjälp för det är jobbigt att göra själv när man har ont...

Det stämmer att det kan vara en åkomma men då har jag förstått det som att det kan hända när som helst, jätteobehagligt. Men om det är kramp funkar som sagt stretching, som vid vilken kramp som helst.

• Anonym (Analkramp)

Det heter analkramp och är djävulskt!!! Vill nästan inte ha sex eftersom risken finns...men det kan dyka upp helt appropå också. Så hör gör du- sätt dig på toa, ta upp knäna. Fis! Försök få ut liiiite luft bara så kommer musklerna liksom av sig och det lättar genast.

• Anonym (Hm)
    Viddevekling skrev 2018-07-18 22:05:26 följande:
    Kanske sluta med analsex?
    Instämmer
Svar på tråden kramp i ändtarmen efter orgasm? varför och vad lindrar?