• Äldre 1 Sep 08:32
    4739 visningar
    2 svar
    2
    4739

    otryggt barn

    Jag är orolig för min 3åriga dotter. Jag och hennes pappa har otrygg anknytning men hade inte läst om det när hon föddes.
    Vi har försökt visa trygghet genom vi sovit tillsammans, burit i sjal och inte låtit henne varit hos andra släktingar m hon sagt ifrån att honi nt vill
    Jag har nog inte förstått att jag inte sett och bekräftar henne.

    Jag är själv osynlig och har jobbat en del med att bli synlig vilket tar sin tid.

    Nu börjar jag tänka på alla fel vi gjort och känner skuld att vi inte kunnat ge den viktiga tryggheten. Jag blir orolig att hon är osäker.

    Om vi är och handlar tex så brukar hon få hjälpa till att plocka varor för det tycker hon är roligt. Kommet det några och ställer sig o vägen då ropar hon lite försiktigt och on jag säger att hon kan komma så gör hon det.

    På inskolnongen va hon ängslig men hon är ovan med samlingar och att det är så stort. Hon tycker om att sitta för sig själv.

    Jag har läst lite ön otrygga barn och tecken på detta. Men jag skulle vilja veta lite mer om det? Om det finns någon som kan berätta lite om tecken på det i förskileåldern?

    Vi tror att honr högkänslig o h därför kunnablit otrygg. Hon har sen hon va liten varit väldigt känslig.

    Jag undrar också hur föräldrar reagerar när de skrämmer sin bebis genom att bli arg eller ledsen när dem gråter. ?


  • Svar på tråden otryggt barn
  • Äldre 1 Sep 09:18
    #1

    Detta inlägg skulle inte vara under adoption. Trodde jag tryckt rätt, får försöka på en annan kategori kanske.

  • lotten­77
    Äldre 1 Sep 09:25
    #2

    Tycker mest att det är du som låter otrygg i ditt föräldraskap. Ibland är det bra att läsa mycket men ibland tror jag mest man blir orolig över alla fel man gör enligt alla böcker. Försök gå på egen känsla. Är hon lite känslig så låt henne vara det alla är inte likadana, pusha lite men ge mycket trygghet.

Svar på tråden otryggt barn