• Fröken OK

Babybox...

Jag fick en länk skickad till mig med en massa gratisprylar som man kan få/beställa när man är gravid. Vissa paket innehöll blöjor så de riktar sig till tiden efter förlossningen. Men några paket innehåller tex en gravidtidning och nån olja för magen.
    Jag undrar när det är dags att beställa de där paketen. I nåt paket stod det att det var en leveranstid på fem (!!) veckor. Ska man ha användning för paketet under graviditeten kanske man ska börja beställa snart? Jag själv är dock bara i vecka 9 och är fortf rädd för MF och då känns det konstigt att beställa saker till bäbis... Ska jag vänta till vecka 12 iaf, eller hur har ni andra gjort?

Vecka 9
  • Svar på tråden Babybox...
  • Annelee85

Jag tror att jag var runt vecka 15-20 när jag började anmäla mig/hämta ut gratislådorna :)

• Fröken OK

Annelee85 - Jaha, det var så pass "sent" ändå? Hann du få graviditetsprylarna så att du kände att du hade nytta av dem under själva graviditeten?

Vecka 9
  • Fröken OK

NovemberMommy - Alltså, det finns ju de paket som innehåller blöjor, mjuka leksaker till bäbisen osv, de kan man ju nästan lika gärna hämta ut efter förlossningen, så ha ingen panik :) Nu tänker jag på de paket som riktar sig till dig som gravid... Nu vet jag iofs inte vilket paket du inte hämtat ut än ;)

Vecka 9
  • Fröken OK

RobbansEmma - Men om jag beställer ett paket innehållandes en gravidtidning och en magolja (som ska användas när magen börjar bli större), är det inte rätt meningslöst att hämta ut den när man är i vecka 35 då?

Vecka 9
  • RobbansEmma
    Fröken OK skrev 2013-09-01 12:53:27 följande:
    RobbansEmma - Men om jag beställer ett paket innehållandes en gravidtidning och en magolja (som ska användas när magen börjar bli större), är det inte rätt meningslöst att hämta ut den när man är i vecka 35 då?

Jag beställde den som jag skickade länk till, har inte beställt någon med magolja i. Men det måste ju stå på sidan du ska beställa den på hur du ska göra Glad
  • FridaHall

Vilken box innehåller någon typ av magolja? Har inte sett det på någon av de boxar jag läst om eller hämtat ut, och jag har hämtat ut alla som går att hämta ut förutom den man kan hämta på Barnens Hus eller Babyproffsen och den boxen kan man bara hämta ut tidigast 3 månader före BF.

En jag hämtat ut från apoteket innehöll lite tidningar och så, men i övrigt saker till bebisen bara - nappar, varuprover på tvättkräm osv. Den kan man hämta ut lite när man känner för det tror jag.. Men någon box som är direkt utformad för saker du ska använda under graviditeten har jag inte hört talas om.

Sen är det ju boxen man får på BB innan man åker hem, och en del som skickas till en lite allt eftersom efter födseln.

• Fröken OK

RobbansEmma -Ja, det står HUR man gör, men inte när. Förutom den som FridaHall nämnde (och den du länkade till). FridaHall -Alltså, nu blev jag osäker. Jag sitter med iPaden nu och har länken sparad på min bärbara, men ska kolla. Vet iofs inte hur uppdaterad den är, vissa företag kanske byter ut innehållet. Men ska kolla! :)

Vecka 9
  • Annelee85

Jag upplevde det som att det enda riktat mot mig som gravid var några tidningar, annars var det ju mest bebissaker så det kändes helt okej :) detta var ifs 2012 så boxarna kan ju ha ändrats.

• Fröken OK

Hej alla ni som svarat (och läst och bra är nyfikna). Jag har kollat varenda sida som stod med i länken och ni har helt rätt; det enda som egentligen passar under själva graviditeten är lite olika gravidtidningar. Hittade inte oljan nånstans (antingen så har de tagit bort den, eller så spelar min gravid-hjärna mig ett spratt).
    Men då fick jag ändå svaret på min fråga; det är ingen som helst panik med att hämta ut/beställa de där paketen...

Tack för alla svar! :)   

Vecka 9
Svar på tråden Babybox...