Slagit ryggen
Jag lyckades falla idag så jag fick en hård smäll i mellersta ryggen på vänster sida. Jag låg kvar en kort stund och kände hur smärtan förflytta sig neråt till något muskelfäste.
I början klarade jag av att både lyfta och gå normalt även om det gjorde ont, men efter en kort stund så tilltog smärtan så att jag inte klarade av att flytta tyngden på höger ben.
Min man ringde sjukvårdsupplysningen som bad mig ta smärtstillande lägga kallt på och vila en timme. Jag hade med stort besvär flyttat mig två meter framåt till soffan där jag låg på mage, min man la kallt på och jag tog två alvedon.
Efter ca 20 min måste jag kissa, kommer knappt upp och inte framåt utan hjälp, ligger efter det resten av timmen på sängen.
Ringer på nytt, får lov att ta muskelavslappnande och att jag kan åka in till jouren om jag vill, eller till hälsocentralen imorgon.
Problemet, jag kan knappt röra mig, kommer ingenstans ensam och vi har ett barn. Jag har haft kramp i ryggen förr men alltid efter lång tids överansträngning, inte sånhär akut.
Vad skulle ni göra i min situation? Sova och ta er till läkare imorgon?
Finns det någon huskur som kan hjälpa eller något jag borde tänka på?