• Anonym (orolig)

akuta tips för att få bebisen att röra på sig!

Hej på er
    Nu söker jag snabba svar på vad man kan äta eller dricka för att få fart på barnet i magen. Är i v. 37.
    Om bäbisen inte börjar föra liv snart måste jag åka in för att se att allt e ok. Dock har jag en tidig morgon i morgon o vill inte sitta på sjukhuset hela natten så nu vänder ja mig till er.

Vill bara ha tips på va som ni vet får fart på era gryn i magen.

• Svar på tråden akuta tips för att få bebisen att röra på sig!
  • Anonym (mio)

Buffa till den, drick något sött och kallt. Håll mobiltelefonen på hög volym mot magen. Men allra helst, ring till förlossningen.

• Curlie

Buffa på den, hoppa, skaka på dig, sätt på hög musik. Drick något jättekallt.

• Toppen9

Ligg på höger sida nån minut och rulla snabbt över till vänster sida. (Det var det enda som hjälpte med mitt ena barn)

Hoppas det går bra!

• Anonym (Bellie)

Ge lite utrymme för bebis typ lägga sig försiktigt på mage (inte med all tygens) eller lägga armarna i kors på magen och pressa lätt nedåt :P

• Anonym (orolig)

Sitter o dricker fanta,riktigt kall... Har pratat med förlossningen o de säger att komma in om de inte blir fart i magen. Dock va det mer i stilen att man mot slutet kan få lite vatten o därför blir de mindre rörelser.

Ända jag inte provat nyligen är att ligga o vända på mig...

Att knuffa fungerar inte... till svar blir bara att de man knuffar på hamnar tillbaka på tidigare plats.

Har under dagen kännt kanske 5ggr att det rör sig men detta är minimalt om man jämför med de vanliga.

• Anonym (lina)
    Anonym (orolig) skrev 2013-09-01 22:59:47 följande:
    Sitter o dricker fanta,riktigt kall... Har pratat med förlossningen o de säger att komma in om de inte blir fart i magen. Dock va det mer i stilen att man mot slutet kan få lite vatten o därför blir de mindre rörelser.

Ända jag inte provat nyligen är att ligga o vända på mig...

Att knuffa fungerar inte... till svar blir bara att de man knuffar på hamnar tillbaka på tidigare plats.

Har under dagen kännt kanske 5ggr att det rör sig men detta är minimalt om man jämför med de vanliga.

Prova det nu ts! Det enda som fungerade på mina barn!
  • Anonym (lina)

Och förresten, har du känt så mycket färre rörelser: åk in! NU!

• Anonym (Känner igen)

Känner igen oron. Drick kallt och sött- som du gör. Lägg dig sedan stilla på sidan i sängen eller på soffan. Bebisar rör sig ofta mest när mamman är stilla. Även då det känns mest.

• Dags for en liten

Åk in på kontroll!!!
    Fosterrörelserna ska inte minska, dock kan de ändra karaktär.
    Var hellre trött imorrn än att ångra dig om det är nåt allvarligt.
    Det händer tyvärr oftare än vad man tror att det går snett i slutet av graviditeten.
    Lycka till!!

Svar på tråden akuta tips för att få bebisen att röra på sig!