Therese 734 skrev 2013-10-12 02:53:16 följande:
Jag har haft det så i 12 åt ca.
Jag har använt otaligt många salvor,vagitorier o Gud vet vad.
Spenderat tusentals kronor.
Jag självbehandlade mig ofta med pevaryl o canesten på inrådan via telefon av Gyn sköterskor,det skulle jag nog aldrig ha gjort.
Mina slemhinnor blev jätte sköra.
Jag har haft stora problem med svamp,bakteriell vaginos o urinvägsinfektioner.
Det ena leder nog till det andra. Spände mig varje gång jag skulle ha sex för jag var beredd på att det skulle svida osv.
Har många ggr tänkt på vestibulit o fet har gått långa turer fram o tillbaka på Gyn.
Fick för 3 veckor sedan ett brev från Gyn om att man hade vid en biopsi sett tecken på lichen Ruben.
Man är alltså inte säker,inte ens efter biopsi.
Nu behandlar jag mig med dermovat,kortison salva (förödande för redan sköra slemhinnor) o det skulle vid detta laget ha "hjälpt" en aning men ingen skillnad. Nu är jag snart beredd på att gå i celibat o uppsöka en homeopat för att kanske bli hjälpt av naturläkemedel. Har även tagit bort socker o mjöl i min kost.
Jag har inte haft ett "normalt" sexliv nånsin så jag vet egentligen inte vad jag missar. Men längtar så efter att kunna ha normal sex o mår riktigt dåligt över detta.
Ta kontakt med sexolog är mitt nästa steg i detta,många kliniker har ett helt vulva team som enligt ramarna ska kopplad in vid svåra fall av underlivsbesvär.
Önskar dig lycka till o ge inte upp!
Alla typer av underlivsbesvär drar verkligen ner en i ett svart hål, men man får väl aldrig sluta kämpa, en dag lönar det sig för hoppningsvis! Hoppas de löser sig för dig snart, ingen av oss förtjänar sån här enveten skit!