• Thugs

Flyga med 8-veckors valp

Jag ska flyga hem med min 8 veckors flattevalp, jag har bokat biljett för mej och vovven, där är det inga problem
    MEN buren får ju inte överstiga måtten  40x25x23 cm (16x10x9 tum)... Hur ska det gå?! Kommer hon att få plats?
    Jag har kollat på mjuka burar i den storleken och dom ser pyttesmå ut!

Det handlar om en flygresa på 55 min.... 

Tacksam för alla svar, tips och råd!!

• Svar på tråden Flyga med 8-veckors valp
  • Birgitta2

En flattevalp är inte stor när den är 8 veckor det är möjligt att det funkar. Annars får du låta valpen flyga med bagaget i större bur. De har särskilda utrymmen för djur där. Så det är ju också en valmöjlighet. Det gäller 55 minuter.

• Dexter dot com

Be uppfödaren köpa en bur och testa om valpen får plats och har det bekvämt annars får du ta bil/tåg. Personligen skulle jag aldrig låta en valp åka ensam i bagageutrymmet, det är traumatiskt nog att lämna mor & syskon utan att behöva lämnas ensam i en bur.

• Thugs

Jag vill ju ha valpen hos mej... Hon har ju precis lämnat all sin trygghet för mej... Jag hoppas att det är snälla flygvärdinnor så hon kan få stoppa ut huvudet när vi är i luften...=)

• Harvester

Om flygresan bara är 55 min, ta bil istället så du kan rasta och valen slipper kissa på sig. Inkl incheckning etc kan det bli länge att hålla sig för en 8-veckors..

• Aniiee

Sist jag flög med en hund(valp det också) så hade jag henne i en bowlingväska, öppen naturligtvis. Men de kanske har ändrat reglerna sen dess... och en flattevalp är säker lite större än min sheltievalp ;P

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • LillaJag06

Grattis till valpen :)

Kan du inte höra med uppfödaren om hur den lille får plats i en mjuk väska?

Hade en köpare som flög med sin lille härifrån oss ( är uppfödare) men han var iofs en liten chihuahua.

• Birgitta2
    Harvester skrev 2013-09-02 15:49:56 följande:
    Om flygresan bara är 55 min, ta bil istället så du kan rasta och valen slipper kissa på sig. Inkl incheckning etc kan det bli länge att hålla sig för en 8-veckors..
    Håller helt med dig. Men om det inte går annat så kan man säkert hitta en mjuk väska som valpen får plats i och som man kan öppna i kabinen.
  • MeAngeleyes

Rätta mig om jag har fel men måste inte burar vara hårda om man ska frakta djur via flyg??
    I övrigt borde du ju kunna få all info via flygbolaget om vad som gäller!
    Finns ju även bestämmelser hur stor burarna ska vara beroende på hundens storlek!

Svar på tråden Flyga med 8-veckors valp