Hur räknar ni SGI?
Hejsan!
Jag har ett pågående ärende hos er, men har fortfarande mitt ärende under utredning.
Jag försöker få lite klarhet i mitt huvud.
Det är så att jag har varit föräldraledig det senaste 1,5 åren och har nu blivit sjukskriven på 75 % pga graviditetskomplikation med kommande barnet i magen. Sedan min sons 1 årsdag i mars i år, har jag kombinerat mitt arbete med föräldraledighet för att skydda min SGI. Men under min tid som föräldraledig har jag fått löneförhöjning på mitt jobb som jag ännu inte har registrerat hos er. Jag har inte längre en såkallad fast anställning, utan jobbar extra vid behov, så ibland kan det bli mycket jobb en månad, medans det kan bli mindre jobb en annan månad.
Vad jag förstår så kommer min SGI räknas ut på dom senaste 6 månader jag har arbetat, visst bör min föräldrapenning räknas in i detta är min fråga, då det också räknas som inkomst? Hann inte fråga detta innan jag och handläggaren la på. Och en följdfråga, slår ni ihop den uträknade SGI:n på 6 månader x 2 för att få en årsprognos? Trots att jag inte fyller kraven för "fast anställning"?
Sist ni räknade ut min SGI innan min första son föddes (hade då fast anställning), fick ni mina 6 senaste lönespecifikationer, och kom fram till en årsbaserad inkomst. Jag undrar om ni kommer göra detsamma i detta fall?
Förlåt om något är oklart!
Tacksam för svar om det går att besvaras :)