• mimmi8701

Hur ska jag göra?

Jag har ett beskymer jag har tampats med ett tag, min dotter som är 1 år Äter så fruktansvärt lite mat, jag blir så frustrerad. Jag får inte mata henne då vägrar hon gapa, hon vill gärna äta själv med händerna, dock är ju inte det lätt alla ggr. Då vi kanske inte äter så plockvänlig mat varje dag. Mem även om hon äter själv äter hon inte mycket. jag har märkt att hon förmodligen gått ner i vikt nu då hon tappar byxor hon en gång kunnat ha. Hur ska jag göra?! Har gett henne välling innan hon ska sova. Och även dagtid då hon ska sova, så hon får i sej något. Och även prövade jag en vånda att bara ge välling kvällstid men hjälpte inte hon åt inge mer, blev bara gnälligare. Har ni några tips?! Som det är just nu är hon ganska nöjd på dagarna, men hon sover jätte dåligt. snälla hjälp!!!

• Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • ulfsas

Du anar inte hur mycket jag lekte med sonen för att han skulle äta. Jag bytte "tvång" att äta till en lek.

Antingen så höll jag fram skeden med mat samtidigt som jag tittade bort. När han då åt maten så låtsades jag bli för förvånad över att en räv, katt etc etc hade smugit sig in och tagit maten. Detta till stort nöje för sonen.

Det andra jag gjorde var att låtsas att det var olika flygplan och dyl som skulle landa i hangaren, munnen, detta tillsammans med en massa brummande och teater från min sida.

Det blev så att detta blev en vana. Han åt och skrattade och jag spelade teater. Nästan varje gång.

Roligt för oss båda när jag nu tänker på det. Han är nu 16 år och ca 185 cm. Ingen plutt längre.

Vad gäller nattsömn. Vi gav dottern och sonen en flaska välling innan de la sig. Gott, varmt och säkert sövande innan sängdags.

Vanlig Semper till dottern. Den fick sonen utslag av så han fick majsvälling istället.

Lycka till!

Svar på tråden Hur ska jag göra?